زیورآلات و جواهرات ساخته شده از المان های سواروسکی از درخشش و زیبایی چشم گیری برخوردار هستند، اما تمیز کردن کریستال های سواروسکی بعضا به یک مشکل تبدیل شده است. سطح کریستال های سواروسکی با لایه ای نازک از طلا و یا با لایه ای رادیوم اندود شده محافظت می شود که با روش های محدودی می توان این کریستال ها را تمیز کرد تا آسیبی نبینند.

 

نحوه تمیز کردن زیورآلات سواروسکی

    خوشبختانه روش های ساده ای وجود دارد که می توان با استفاده از آن به سادگی کریستال های سواروسکی را تمیز کرد. از روش پاک کردن با پارچه خشک که عموما استفاده می شود و روش شستن ملایم با مایع ظرف شویی که این روش در مواقعی که نیاز به تمیز کردن اساسی دارد استفاده می شود. در ادامه این مقاله با ما زیورآنلاین هم راه باشید تا یکی از روش های نگهداری و تمیزکردن کریستال های سواروسکی را بیاموزیم.

    جواهرات کریستالی را در یک دست و در دست دیگر پارچه ای پنبه ای یا کتانی نگه دارید. می توانید از دست کش ها پارچه ای استفاده کنید تا اثر انگشتتان بر روی کریستال های شفاف سواروسکی باقی نماند. تمیز کردن کریستال های سواروسکی با پارچه خشک بهترین روش برای نگهداری و افزایش طول عمر کریستال های سواروسکی است.

 

 

    کریستال ها را به صورت جداگانه و تک تک با پارچه پاک کنید. کریستال ها را تک به تک در دست بگیرید و به صورت دایره ای با استفاده از پارچه بسایید. اگر کریستال های سواروسکی را به صورت دوره ای و مرتب با این روش تمیز کنید، درخشش و زیبایی جواهرات و زیورآلات خود را میتوانید برای سال ها حفظ کنید.

 

 

سخن آخر

    همه زیورآلات از طلا گرفته بدلیجات، نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند. زیورالات سواروسکی و یا ساخته شده از المان های سواروسکی (برند هایی مانند کلیو و برخی از محصولات ژوپینگ و چندین برند دیگر از المان های سواروسکی استفاده می کنند. ) در میان زیورآلات و جواهرات از زیبایی و جلوه خاصی برخوردار هستند که نیاز به رسیدگی بیشتری نیز دارند که در این مقاله یک روش مرسوم برای تمیز کردن المان های سواروسکی بیان شد، امیدواریم که مطلوب واقع شده است.