استفاده از طلای لعاب دار و میناکاری شده برای مواقعی مناسب است که قصد دارید تیپ خاصی بزنید و نیازمند اکسسوری‌های خاص هم هستید.وقتی چنین جواهراتی را خریداری می‌کنید، بسیار مهم است که نیاز اصلی خود را بشناسید و بدانید که دقیقا چه می‌خواهید و قرار است چه استفاده‌ای از آن داشته باشید.

 

چرا باید طلای میناکاری‌شده بخریم؟

    در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح های ویژه ای به طلاهای معمولی می بخشد.جواهرات میناکاری شده در انواع رنگ ها، طرح ها و شکل ها در اختیار مشتری ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند،

    گزینه های بسیار مقرون به صرفه ای به شمار خواهند رفت. تنوع این محصولات بسیار زیاد است. از جنس های ارزان با طلاهایی که عیار کم و قیمت پایین دارند گرفته تا طلاهای گران قیمتی که از مواد خوب ساخته شده و در نهایت میناکاری شده اند.هنرمندانی که به طراحی این جواهرات می پردازند، برای خلق آثار منحصر به فرد، وقت و زمان زیادی صرف می کنند. همان طور که اشاره کردیم، مزیت طلای میناکاری شده در تنوع رنگ، طرح و قیمت آن است.

 

 

هنگام خرید طلای میناکاری شده باید به چه نکاتی توجه داشت؟

    برخی از طلاهای میناکاری شده توسط آتش و حرارت دهی تهیه می شوند تا پودر شیشه مخصوص روی فلز جوش داده شود. این مدل ها، دوام و کیفیت بسیار بهتری نسبت به جواهراتی دارند که با رزین سرد درست می‌شوند.به همین خاطر، فروشنده های طلای میناکاری شده در مورد روش ساخت آن ها به خریدار توضیح می دهند. نمونه هایی که با رزین سرد درست می شوند، با مواد بی‌کیفیت رنگ آمیزی می شوند و در نتیجه عمر کوتاهی خواهند داشت.

    به طور کلی، هر چه طلای میناکاری شده بیشتر در کوره حرارت ببیند، میزان پایداری آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه ارزش بالاتری هم خواهد داشت. رنگ این محصولات در اثر زمان از بین نمی‌رود؛ برعکس نمونه‌ایی که با رزین تهیه می‌شوند!

 

جواهرات میناکاری شده و استایل شخصی افراد

    این جواهرات در همه مدل ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده می شوند. شما می توانید برای ایجاد یک تیپ خاص برای خود، از یک قطعه طلای میناکاری شده درشت استفاده کنید. یا برای ست کردن جواهرات خود با لباستان، از چندین قطعه کوچک تر بهره بگیرید.استفاده از طرح های رنگی برای داشتن تیپ و استایل شخصی و منحصر به خود، بیشتر توصیه می‌شود. به این صورت با هر لباس خود، از جواهراتی هم رنگ می توانید بهره بگیرید.بنابراین، قبل از خرید جواهرات و طلای میناکاری شده حتما به رنگ و طرح لباس های خود توجه داشته باشید تا پولتان را بیهوده خرج نکرده باشید. به تِم و طرح جواهر هم توجه داشته باشید.

 

ترفندهای خرید جواهرات میناکاری شده

    اول از همه فروشگاه مناسب را انتخاب کنید. ببینید آیا محصولات فروشگاه منتخب شما با طراح خاصی همکاری دارد یا محصولاتش تولید انبوه هستند.اگر تولیدات انبوه دارد، مطمئن شوید که از جنس خوب استفاده می‌کند و میناکاری پس از مدتی از روی جواهر بلند نمی‌شود.اگر با طراح خاصی کار می کند، حتما در مورد او تحقیق کنید که مشتری هایش از خریدشان راضی بوده‌ باشند.

    در آخر هم به نکات آموزشی فروشنده در رابطه با نگهداری از جواهر توجه کنید. برخی از فروشنده ها به مشتری ها می‌گویند که طلای میناکاری شده خود را با آب و مایع ظرفشویی بشویند. پس از خشک کردن در حوله بپیچند و کنار بگذارند.

 

منبع: Parasteh.com