خریدهای اینترنتی اصولی دارند که با رعایت این نکات خریدی مورد پسند و دلنشین خواهید داشت. یکی از این اصول تشخیص سایز و اندازه درست در خرید محصولاتی است که دارای سایز بندی می باشند. در این مقاله از زیورآنلاین قصد داریم تا نحوه تشخیص سایز النگو را توضیح دهیم.

 

برای تشخیص سایز النگو ابتدا باید انواع النگو را بررسی کنیم. النگو در زیورآلات به دو شکل وجود دارد:

النگو حلقه ای:

    فلزیست که زنان برای زینت در دست می کنند. النگو هیچ گونه قفلی ندارد و پس از تشخیص سایز النگو مناسب دست، النگو را به داخل دست خود می اندازید. این مدل النگوها را بهتر است به یک مغازه طلا فروشی و یا زیورآلات بدهید تا در دست شما بیاندازد. برای شناسایی اندازه النگو مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید شماره النگوی مناسب مچ دست خود را تشخیص دهید.

 

        

1-یک نوار باریک از کاغذ یا نخ را برش دهید.

2-انگشت شصت خود را روی سر انگشت کوچک قرار دهید.

3-نوار را طوری دور دست خود بپیچید که بزرگ ترین حلقه ممکن تشکیل شود. (نوار باید حدودا از روی استخوان های انگشت اشاره و شصت و انگشت کوچک عبور کند طبق شکل ذیل)

4-طول نوار را اندازه گیری کنید (برحسب سانتی متر)

5-طبق جدول زیر سایز النگوی مناسب خود را بیابید.

سایز النگو

نام سایز

سطح داخلی النگو
(طول نوار بر حسب سانتی متر)

۱-۸

ریز بچگانه

۱۱.۹۷

۱-۱۰

صفر بچگانه

۱۲.۹۷

۱-۱۲

یک بچگانه

۱۳.۹۶

۱-۱۴

دو بچگانه

۱۴.۹۶

۲-۰

صفر زنانه

۱۵.۹۶

۲-۲

یک زنانه

۱۶.۹۶

۲-۴

دو زنانه

۱۷.۹۵

۲-۶

سه زنانه

۱۸.۹۵

۲-۸

چهار زنانه

۱۹.۹۵

۲-۱۰

پنج زنانه

۲۰.۹۵

۲-۱۲

شش زنانه

۲۱.۹۴

۲-۱۴

هفت زنانه

۲۲.۹۴

۳

هشت زنانه

۲۳.۹۴

 

 

 

نکته: روش دیگری نیز برای به دست آوردن اندازه النگوی مناسب وجود دارد؛ به طوری که اگر قبلا النگویی داشته باشید با اندازه گیری قطر آن و مراجعه به همین جدول می توانید سایز دلخواه را انتخاب و با خیال راحت سفارش دهید.

 

نکته: به تصویر زیر نیز دقت نمایید که بسیار ساده و گویا توضیح داده است.

 

النگو طرح دست بندی:

     به این صورت که برای راحتی کار طراحان زیورآلات طرح النگو و دستبند را در کنار هم گذاشتند و النگو طرح دستبندی را بوجود آوردند. به این صورت که النگو دارای قفل می باشد و دیگر نیازی به انداختن النگو در دست وجود ندارد. در این حالت برای اندازه گیری انگو شما فقط نیاز دارید که اندازه قطر مچ دست خود را بدانید تا براساس آن تصمیم گیری کنید که النگوی مورد نظر اندازه مچ دست شما می باشد یا خیر.

    توصیه ما این است که سعی کنید النگویی را انتخاب کنید که در مچ دست شما کمی آزاد باشد و مقداری حرکت کند و دقت کنید اگر النگو برای مچ دست شما خیلی بزرگ باشد برای شما مزاحمت ایجاد می کند و باعث آسیب دیدگی بیشتر النگو می شود.

 

دستبندهای النگویی