هنگام خرید اینترنتی باید از سایز انگشت خود مطلع باشید و انگشتری را خریداری کنید که سایز انگشتتان باشد. خوشبختانه می توانید با استفاده از روش های ساده، سایز انگشتر را در خانه اندازه بگیرید. بدین منظور می توانید از یک نوار کاغذی استفاده کنید. اما اگر به یک انگشتر مناسب که اندازه دستتان است دسترسی دارید، کارتان به مراتب راحت تر است. یک روش دیگر اندازه گیری، استفاده از نوارهای آماده است. این نوارها از جنس پلاستیک هستند و کار اندازه گیری سایز انگشتر را بسیار ساده کرده اند.

 

برای اندازه گیری سایز انگشتر نکات زیر باید رعایت گردد:

- انگشتر شما باید راحت باشد. انگشتر باید به اندازه کافی تنگ باشد تا از انگشت شما نیافتند. اما باید آن قدر راحت باشد تا از برآمدگی انگشت عبور کند.

- اندازه انگشت، بسته به زمان روز و گرمی هوا تغییر می کند، پس انگشت خود را در هوای گرم و پایان روز اندازه بگیرید.

- برای اطمینان بیش تر، سایز انگشتر را سه یا چهار بار اندازه بگیرید تا ضریب خطا پایین بیاید.

- سایز انگشتر زنان معمولا بین ۳ تا ۹ است. اغلب سایزهای خریداری شده برای زنان، بین ۵ تا ۷ است. محبوب ترین و عمومی ترین سایز انگشتر زنان، سایز ۶ و 7 است.

- سایز انگشتر مردان معمولا بین ۸ تا ۱۴ است. اغلب سایزهای انگشتر خریداری شده برای مردان، بین ۸ تا ۱1 است. عمومی ترین و محبوب ترین سایز انگشتر برای مردان، سایز ۹ است.

- انگشترهایی که دارای پایه حلقه عریض تر هستند، عموما از انگشترهایی با همان سایز که دارای پایه حلقه ظریف هستند تنگ تر هستند.‌ پس اگر می خواهید سایز انگشتر خود را با استفاده از انگشتری که دارید اندازه بگیرید، انگشتری را انتخاب کنید که تقریبا هم شکل انگشتری باشد که قصد خریدش را دارید.

- اگر می خواهید برای کسی هدیه بخرید و او را سورپرایز کنید، می توانید از مادر یا دوست صمیمی او درباره سایز انگشترش سوال کنید یا یکی از انگشترهای مناسب انگشت او را قرض بگیرید و از روش اول برای تعیین سایز آن استفاده کنید.

- کشورهای مختلف از سایزهای مختلفی استفاده می کنند. ما سعی کردیم اندازه هایی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی کنیم. اندازه انگشتر دست اصلی شما که با آن می نویسید، نیم سایز بزرگ تر از دست دیگر شماست.

- اندازه انگشتر شما به مرور زمان تغییر می کند. اگر خرید شما نقره یا طلا باشد به راحتی جواهرساز می تواند آن را تغییر اندازه دهد ولی استیل و تیتانیوم این قابلیت را ندارد.

 

روش های اندازه گیری انگشت

 

1- انگشتری را انتخاب کنید که دقیقا مناسب همان انگشتی ست که قصد خرید انگشتر دارید. به خاطر داشته باشید حتی سایز انگشت های مشابه در دست های چپ و راست با یک دیگر متفاوت است. انگشتری را انتخاب کنید که نه به دستتان خیلی گشاد است و نه خیلی تنگ. قطر داخل انگشتر خود را اندازه گرفته و آن را با جدولی که در زیر آمده است، مقایسه کنید. اگر سایز شما در بین دو سایز استاندارد قرار دارد (مثلا بین 7 و 5/7)، اندازه بزرگ تر را انتخاب کنید.


 

 

2- یک نخ 15 سانتی غیر قابل ارتجاع یا یک کاغذ با طول 15 سانتی متر و عرض یک سانتی متر را انتخاب کنید. البته می توانید از یک متر پلاستیکی یا یک پارچه نیز استفاده کنید. نوار را نزدیک به برجستگی انگشت خود قرار دهید. این قسمت، ضخیم ترین بخش از انگشت شماست و انگشتر باید به سادگی از آن عبور کند. مسلما داخل کردن و درآوردن انگشترتان نباید به یک کار طاقت فرسا و دردناک تبدیل شود.

    هنگام اندازه گیری، نوار را خیلی محکم به دست خود نچسبانید. انگشتر شما نباید در انگشت شما بلغزد، اما نباید خیلی هم محکم باشد اگر قصد استفاده از انگشتر نامزدی در دست چپ خود را دارید، باید انگشت مربوطه در دست چپ را اندازه بگیرید. اکنون قسمتی از نخ یا نوار را که به ابتدای آن رسیده است علامت بزنید تا بعدا بتوانید آن را اندازه بگیرید. اگر از متر پلاستکی استفاده کرده اید، عدد قسمتی از متر که به ابتدای آن رسیده است را به خاطر بسپارید.

    اگر از نخ یا کاغذ استفاده کرده اید، قسمتی از نوار کاغذی یا نخ را که به ابتدای آن رسیده است با خط کش و بر حسب میلی متر اندازه بگیرید. سایزی را که بر حسب میلی متر اندازه گرفته اید، با جدولی که در زیر آمده است مقایسه کنید.

 

3- می توانید سایز انگشتر خود را با استفاده از نوارهای پلاستیکی مخصوص که در جواهرفروشی ها موجود است تعیین کنید. روی این نوارها درجه های مختلفی وجود دارد که سایز انگشتر شما را به راحتی نشان می دهند. برای استفاده از این نوارها، انگشت خود را داخل نوار کنید. سپس نوار را بکشید تا اندازه انگشت تان شود. به خاطر داشته باشید که انگشت شما باید راحت باشد. پس نوار تعیین سایز انگشتر را خیلی سفت نکنید. طبق جدول زیر با عددتان را مقایسه کنید و سایز دقیق انگشتر خود را به دست بیاورید.

 

در مجموعه زیورآنلاین شما می توانید انگشترهای استیل و نقره برحسب اندازه انگشتتان و سلیقه تان، تهیه نمایید.