گوشواره ها جزء زیورآلاتی هستند که اغلب طراحی های نوآورانه و کاملا جدید در آن ها به چشم می خورد و این طراحی ها متناسب با علایق و تمایلات مردم شکل می گیرد. هنگام انتخاب گوشواره برای خود یا عزیزان، ابتدا راحتی و ایمنی گوشواره مورد پسند را بررسی نمایید که هر دو این موارد تا حد بسیار زیادی به نوع قفل گوشواره بستگی دارد. در این مقاله از زیورآنلاین به انواع قفل های گوشواره و توضیحاتی اجمالی در مورد آن ها می پردازیم:

 

قفل پین یا میخی

گوشواره با قفل کیخی یا پین

    قفل های میخی متشکل از یک میله و یک پین است. قسمت میخی در نرمه گوش فرو می رود و پین گوشواره از پشت به آن بسته می شود. امکان افتادن این گوشواره ها به دلیل گیر کردن پین گوشواره به مو زیاد است. اگر مدل گوشواره شما میخی است می توانید از قفل های پیچی استفاده کنید که مطمئن تر هستند. این قفل ها دقیقا شبیه قفل میخی است با این تفاوت که قسمت میله ای آن به صورت یک پیچ است و با پیچاندن پین قفل می شود. این قفل ها بسیار محکم و مطمئن هستند و تنها مشکل این است که بستن آن زمان بر است.

 

قفل فرنچ وایر یا قلابی

گوشواره با قفل فرنچ وایر یا قلابی

    قفل های قلابی همانند یک قلاب ماهی گیری هستند و به دلیل این که بلند هستند امکان افتادن گوشواره از گوش بسیار کم است. هم چنین به دلیل این که هیچ پین یا قفلی به آن آویزان نمی شود بسیار راحت هستند. این قفل ها به راحتی به گوش وارد و از آن خارج می شوند.

 

قفل اهرمی یا فرنچ بک

گوشواره با قفل اهرمی یا فرنچ پک

 این قفل ها به وسیله یک اهرم در پشت گوش محکم می شوند و روی گوش باقی می مانند. از نظر امن بودن به این دلیل که این قفل ها نسبتا بلند هستند احتمال افتادن آن از گوش کم است.

 

قفل حلقه یا فرانسوی

گوشواره با قفل حلقه یا فرانسوی

این نوع از قفل ها یکی از معروف ترین قفل ها در میان خانم ها و طرف داران گوشواره می باشد. سادگی و ضریب اطمینان این نوع حلقه ها باعث شده است تا علاوه بر سادگی استفاده، بر اعتماد عمومی مصرف کنندگان نیز به این نوع از قفل ها افزوده شود. قفل های حلقه ای یا فرانسوی مطمئن ترین نوع قفل ها برای زیورآلات و گوشواره های بچه گانه نیز می باشد چرا که دارای اجزای ریز و قابل بلع نیستند و ضریب اطمینان بالایی دارند.  قفل های فرانسوی در انواع گوشواره ها از جمله گوشواره های طلا یا نقره یا بدلیجات و … استفاده می شود.

 

قفل بخیه

گوشواره با قفل حلقه یا فرانسوی

در این نوع قفل از خود بدنه گوشواره استفاده شده است و برای گوش هایی که چند سوراخ دارند مناسب می باشد.

در این گوش آویز ها دیگر نیاز به قفل پشتیبان نیست و چون از داخل چند سوراخ رد می شوند هیچ وقت از گوش جدا نمی شوند و نمی افتند

 

قفل پیچی

گوشواره با قفل پیچی

این قفل ها درست مثل قفل های میخی عمل می کنند با این تفاوت که قفل پشت آن به میخ گوش آویز پیچ می شود و احتمال افتادن گوشواره از گوش به صفر می رسد.

 

قفل امگا یا یورو وایر

گوشواره با قفل امگا یا یورو وایر

این نوع قفل ها در دسته قفل های میخی قرار می گیرند و تفاوت شان فقط در نوع قفلی است که در پشت گوشواره قرار گرفته این مدل قفل ها که شبیه حرف Ω در یونانی هستند بیش تر برای گوشواره هایی که سنگین هستند طراحی شده تا احتمال باز شدن و افتادن آن از روی گوش از بین برود.

 

قفل فشاری

گوشواره با قفل فشاری

گوشواره با قفل فشاری

این قفل ها که با نام قفل های ضربه هم معروف هستند در سال های اخیر بیش ترین استقبال را میان انواع دیگر قفل های گوشواره داشته اند. چرا که هم از لحاظ ماندن روی گوش مطمئن تر ند و هم به راحتی باز و بسته می شوند.