مردم سال های سال از نقره به عنوان یکی از جواهرات لوکس و شاخص استفاده می کردند و در حال حاضر نیز هم تجارت نقره و هم تولید جواهرات و بدلیجات نقره و طراحی و استفاده از آن بسیار گسترده است و افراد بسیار زیادی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

    نقره استرلینگ که محبوب‌ترین نوع از آلیاژ نقره می‌باشد بیش ترین استفاده را در تولید جواهرات و بدلیجات نقره دارد، این نقره 92.5 درصد نقره خالص می باشد و درصد باقی مانده‌ آلیاژهایی نظیر مس می‌باشند که رنگ و جذابیت ویژه‌ و متفاوتی به آن می‌بخشند.

    بیشتر مردم از ست نقره و نیم ست نقره که قیمت بسیار پایینی نسبت به سایر جواهرات دارند استفاده می‌کنند و خرید این بدلیجات در حال حاضر بسیار رواج یافته است و طراحان جواهرات نیز به اهمیت نقره در طراحی پی برده‌اند و سعی می‌کنند این فلز زیبا را در صنعت جواهرات و زیورآلات بیشتر و بیشتر استفاده کنند.

    اما دلیل این اهمیت و کارایی بالای نقره چیست؟ در ادامه دلایل اهمیت نقره و مخصوصا نقره استرلینگ بیان شده است. با ما در زیورآنلاین همراه باشید.

 

نقره استرلینگ بادوام است.

    وقتی در مورد دوام و نگهداری و طول عمر جواهرات صحبت می‌باشد نام نقره همواره می‌درخشد. نقره‌ای که در جواهرات و بدلیجات نقره استفاده می‌شود بیش از 40 سال بدون تغییر چندانی کارایی دارد. البته نقره استرلینگ ارزان نیست و قیمت نسبتا بالایی دارد اما سایر ترکیبات نقره هم حدودا چنین طول عمری دارند.

 

کاملا منطبق با ذائقه‌ روز است.

    هرکس دوست دارد تا هم گام با دنیای مد و ذائقه روز دنیا در عرصه جواهرات قدم بردارد و استفاده از جواهراتی که چندان کارایی زیادی ندارند و بعد از مدتی از مد می‌افتند یک قدم اشتباه محسوب می‌شود. نقره استرلینگ با درخشش ذاتی‌اش و رنگ خالصش سال هاست که در عرصه مد استفاده می‌شود و هر بار در ترکیب با لباس‌ها و طرح‌های مختلف باعث شگفتی می‌شود.

    محبوبیت جواهرات و بدلیجات نقره نیز به شکلی است که می‌توانید مطمئن باشید که همیشه افرادی هستند که از نقره استفاده کنند و از مد افتان آن تقریبا محال است، چرا که در عرصه مد طراحان و تولیدکنندگان سعی می‌کنند سلیقه اکثریت مردم را در جواهرات دخیل کنند و چه چیزی بهتر از نقره که هم طرفدران زیادی دارد و هم به شدت زیباست؟

 

طرح‌های متنوع بدلیجات نقره از همه انواع بدلیجات بیش تر است.

    از این نظر که نقره از نظر ماهیت فلز نسبتا نرمی محسوب می‌شود پس تولیدکنندگان طلا و جواهرات به راحتی و در دمای کمتری می‌توانند آن را ذوب کنند و طرح‌های گوناگونی از آن بسازند. گستردگی طرح‌های نقره به گونه‌ای است که کمتر کسی می‌تواند ادعا کند طرحی از سایر جواهرات باشد که در نقره وجود نداشته باشد.

    از طرفی نرم بودن و شکل‌پذیری نقره امکان ایجاد ظرافت و ریزه‌کاری‌های متعددی را به طراحان می‌دهد و جالب است بدانید که در جواهراتی که در جشن‌ها و مراسم سلطنتی استفاده می‌شود نیز از نقره به صورت وسیعی استفاده می‌شود و برخی متخصصین حوزه اعتقاد دارند که درخشندگی ویژه نقره تاثیر بیشتری بر ذهن افراد می‌گذارد.

 

مجموعه‌های جواهرات نقره بسیار ارزان تر و در دسترس هستند.

    تنوع طرح‌ها و آلیاژهای مختلف نقره به گونه ای است که می‌توانید به سادگی یک مجموعه زیبا از جواهرات نقره بسازید. ست نقره و نیم ست نقره از این دسته هستند و بسیاری از مجموعه‌های جالب و قشنگ از این ست موجود هستند و گستردگی آن‌ها بسیار زیاد است.

    تنوع نقره به گونه‌ای است که در قیمت‌های مختلف هم وجود دارند و از بدلیجات نقره خیلی ارزان گرفته تا جواهرات بسیار گران قیمت را می‌توان به صورت مجموعه‌ای طبقه بندی کرد. از نقره در ساخت جواهرات بسیار با کیفیت نیز ساخته می‌شود و به این دلیل که اتصال آن به سنگ ها و فلزات دیگر نیز راحت تر است این تنوع در مجموعه‌های مختلف بیش تر می‌شود.

 

تطبیق پذیری بالای نقره در طرح ها و اشکال مختلف بسیار زیاد می باشد.

    نقره و مخصوصا نقره استرلینگ می‌تواند در هر شرایطی بسیار درخشان و خیره کننده ظاهر شود و سازگاری آن بسیار زیاد است. با لباس ها و جواهرات دیگر کاملا ست می شود و ایده های خلاقانه ای برای درست کردن ظاهری جذاب و تاثیرگذار به شما می دهد.

    با تیپ و استایل کلاسیک بیشترین میزان تناسب را دارد ولی استایل مدرن و فانتزی نیز همراه نقره بسیار جالب توجه است. شاید در برخی از جواهرات، لباس‌های جدید با طرح های قدیمی چندان سازگار نباشند اما برای نقره به دلیل درخشندگی عجیب آن این کار خیلی دیرتر اتفاق می‌افتد و می توانید با خیال راحت برای مدت زیادی از جواهرات خود استفاده کنید.

 

برای دست و بدن شما حساسیت‌زا نیست.

    برخلاف سایر زیورآلاتی که از از نیکل یا برنج و سایر فلزهای دیگر ساخته می‌شوند جواهرات و بدلیجات نقره آسیبی به پوست شما نمی‌رساند و باعث بروز حساسیت نمی‌شود. این مورد بیش تر در گوشواره ها دیده می‌شود که برخی فلزات باعث آسیب زدن به پوست گوش می شوند ولی در جواهرات نقره چنین چیزی امکان ندارد و جالب است بدانید که در نقره استرلینگ از مس استفاده شده است که خاصیت آنتی باکتریال آن کاملا معروف است.

 

نگهداری از نقره آسان تر و راحت تر است.

    فلز نقره به همان اندازه که زیباست نگهداری از آن نیز راحت‌تر است و مانند برخی سنگ‌ها و سایر فلزات نیازی به برخورد لطیف با آن نیست و می‌توانید بسیار راحت از آن‌ها نگهداری کنید، تمیز کردن جواهرات نقره نیز بسیار راحت‌تر است و در تماس با شوینده‌ها آسیب نمی‌بینند و رنگ و روی آنان نیز در تماس با هوای آزاد چندان تغییری نمی‌کند.

    شوینده‌های مخصوصی برای نقره وجود دارند که درخشندگی ویژه ای به آن می بخشند و باعث می‌شوند مثل سابق بدرخشند و به راحتی می‌توانید به یک دستمال کوچک و مقداری شوینده تمام گوشه و کنارها را به خوبی براق کنید.

 

سخن آخر

    جواهرات و بدلیجات نقره جزو محبوب‌ترین انواع جواهرات می‌باشند و قیمت نسبتا کمی هم دارند، از این رو استفاده از آنان هم صرفه اقتصادی دارد و هم زیبایی آن بسیار چشم‌گیر است وتنوع طرح‌های آن نیز بسیار زیاد است.

    درصد خلوص نقره نیز در موارد زیادی تعیین کننده کیفیت نقره، رنگ و سایر ویژگی های آنان می باشد و به دلیل نگهداری راحت و دوام بالای آلیاژهای نقره می توانید تا مدت‌ها این جواهرات را در کلکسیون خود داشته باشید و با ترکیب ها مختلف آنان ظاهری جذاب و فوق‌العاده برای خود بسازید.

 

برگرفته از مطالب مجله الکترونیکی شیک کالا