جواهرات به عنوان اکسسوری هایی گران قیمت، ارزش و جایگاه خاصی در استایل زنانه دارند. استفاده از جواهرات به خصوص جواهرات کلاسیک زیبایی و شکوه خاصی به تیپ شما می دهد و ارزش و سطح آن را چندین مرتبه بالاتر می برد.

    جواهرات انواع مختلفی دارند مثلا می توانند مد روز باشند و پس از مدتی قدیمی شوند و یا می توانند کلاسیک باشند و برای همیشه شیک محسوب شوند. اما جواهرات کلاسیک به کدام جواهرات گفته می شود؟ جواهراتی که طراحی هنرمندانه دارند و صاحب هویت و شناسنامه هستند در این دسته قرار می گیرند. در این مقاله از زیورآنلاین جواهرات کلاسیک زیبا از برندهای معروف را که هرگز قدیمی نمی شوند و از مد نمی افتند به شما معرفی خواهیم کرد.

    جواهرات مثل هر آیتم مد و فشن، ترندهای خاص خود را دارند و در هر دوره ای جواهراتی با اندازه ها و اشکال و رنگ های خاصی مد روز می شوند. اما پرداخت هزینه های گزاف برای خرید جواهراتی که یکی دو سال دیگر قدیمی شده اند کار عاقلانه ای نیست. این تصور هم که بخواهید پس از مدتی آن را عوض کنید تصور معقولی نیست چون با در نظر گرفتن مزد ساخت و هزینه های مرتبط، در نهایت این کار به ضرر شما خواهد بود.

    پس عاقلانه ترین کار خرید جواهرات کلاسیک است، جواهراتی که همیشه مد هستند و شیک بودن و زیبا بودن آن ها هرگز تکراری و قدیمی نمی شود.جواهراتی که در این مقاله معرفی می شود همگی از برندهای بزرگ و معروفی هستند که هر کسی قدرت خرید از آن ها را ندارد اما آشنایی با مدل های جواهرات کلاسیک این برندها می تواند سلیقه و شناخت شما را از زیبایی و کلاسیک بودن جواهرات افزایش دهد و با کسب این مهارت شما انتخاب های بهتر و عاقلانه تری خواهید داشت.

    پس شما قرار نیست سراغ خرید جواهرات از برند کارتیه و تیفانی و هرمس باشید بلکه قرار است پس از آشنا شدن با مدل هایی از جواهرات که زیبا و کلاسیک تلقی می شوند درک خود را از این مساله افزایش داده و سلیقه خود را بهتر بپرورانید.

 

دستبند و حلقه عشق کارتیه از جواهرات کلاسیک قدیمی

    برند کارتیه یکی از معروف ترین و قدیمی ترین برندهای جواهرات در جهان است که در سال ۱۸۴۷ تاسیس شده و تا ۵۰ سال پیش متعلق به خانواده کارتیه بوده است اما در سال ۱۹۶۴ توسط یک شرکت سوئیسی خریداری شد.

    این برند قدمتی طولانی در طراحی جواهرات کلاسیک زیبا داشته است که نتیجه آن خلق جواهراتی ماندگار و محبوب بوده است که هنوز هم پرفروش هستند. یکی از این جواهرات کلاسیک دستبند عشق و حلقه عشق کارتیه است که حدود ۵۰ سال پیش در نیویورک طراحی شدند. این دستبند و حلقه نشانه هایی ساده و زیبا روی خود دارند و گفته می شود منبع الهام این دستبند و حلقه، کمربند پاکدامنی رایج در قرون وسطی بوده است.

    دستبند و حلقه عشق همان طور که از نامشان پیداست نماد عشق و وفاداری هستند و این دو جواهر زیبا چندین دهه است که جزو پرفروش ترین جواهرات کلاسیک به شمار می روند و هر ساله مشتریان زیادی در لیست انتظار فروش آن ها قرار می گیرند. جالب است بدانید که این دستبند پیچ گوشتی مخصوص خود را دارد که همراه با آن فروخته می شود و فقط با کمک این پیچ گوشی می توان آن را باز و بسته کرد.

 

گوشواره های مدل تریبال از برند دیور

    برند دیور در سال ۱۹۴۸ توسط کرستین دیور طراح معروف فرانسوی در پاریس افتتاح شد و در مدت کوتاهی به یکی از بزرگ ترین و موفق ترین خانه های مد پاریس تبدیل شد و در حال حاضر نیز از مهم ترین کمپانی های مد سطح بالای جهان به شمار می رود.

    همه ما برند دیور را با لباس های زنانه ماندگار و زیبای آن می شناسیم اما این برند در طراحی و تولید جواهرات نیز بسیار موفق عمل کرده است و جواهرات ماندگار و زیبایی را به دنیای مد معرفی کرده است. یکی از این جواهرات ماندگار، گوشواره های مدل تریبال است که یک نوع گوشواره میخی و زیبا است.

    این گوشواره ها در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند و اولین مدل ها آن ها یک گوشواره میخی با دو مروارید بزرگ و کوچک بود که در دو طرف گوش قرار می گرفت. این گوشواره به سرعت محبوب و پرطرفدار شد و هر چند کپی های زیادی از آن وارد بازار شد اما هنوز هم جزو پرفروش ترین مدل های گوشواره زنانه به شمار می روند. این جواهرات حالتی راحت و نیمه رسمی دارند و می توان آن ها را با لباس های روزمره نیز مورد استفاده قرار داد. 

 

دستبندهای هرمس

    هرمس (که تلفظ درست آن ارمس است) یکی از مهم ترین برندها تولید اکسسوری، عطر و جواهرات در جهان است که در سال ۱۸۷۳ توسط تیری هرمس تاسیس شده است و مرکز آن در شهر پاریس قرار دارد. این برند از موفق ترین برندها در تولید اکسسوری های زنانه است و روسری های لوکس آن شهرتی جهانی و ارزشی دست نیافتنی دارند.

    اما جواهرات برند هرمس نیز از معروف ترین و زیباترین جواهرات کلاسیک جهان به شمار می روند که برخی از نمونه های آن به عناصری ماندگار و کلاسیک در دنیای جواهرات تبدیل شده اند. یک نمونه از این جواهرات، دستبند Clic H هرمس است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.

    اما طرفداران این دستبند شیک و زیبا به آن نام کلیک کلک Clic Clac دادند که از نام اصلی آن معروف تر شد. این دستبند ساده اما سطح بالا فرم حرف H را (که در کمربندها و کیف های برند هرمس نیز به کار می رود) دنبال می کند و شما وقتی به قفل این دستبند نگاه می کنید حرف H را که اول اسم برند هرمس است مشاهده می کنید. این دستبند زیبا تنوع زیادی در رنگ و سایز دارد و مدل آن نیمه رسمی است و می توان با لباس های روزمره نیز از آن استفاده کرد.

 

سنجاق سینه شانل

    برند شانل را به جرات می توان معروف ترین برند مد و فشن نامید. این برند در سال ۱۹۰۹ توسط گابریل کوکو شانل طراح مد فرانسوی تاسیس شد و در مدت چند سال به یکی از محبوب ترین و معروف ترین خانه های مد پاریس تبدیل شد. در حال حاضر نیز برند شانل جایگاه خاصی در دنیای مد دارد و به عنوان یکی از مهم ترین برندهای مد نه تنها در فرانسه بلکه در جهان شناخته می شود.

    بیش تر افراد این برند را به عنوان برند پوشاک زنانه و عطر می شناسند اما جواهرات خاص این برند نیز طرفداران زیادی دارد و جالب است بدانید که ایده کوکو شانل در طراحی جواهرات اختصاصی و جواهرات بدلی انقلابی در صنعت جواهرسازی به وجود آورد و آن را دگرگون کرد.

    یکی از جواهرات مهم برند شانل سنجاق سینه خاص این برند است که در دهه ۱۹۸۰ طراحی و تولید شد. این سنجاق از تعدادی مروارید والماس ظریف تشکیل شده و فرقی نمی کند شما چه سنی یا چه استایلی داشته باشید، در هر صورت می توانید از آن ها استفاده کنید. البته این سنجاق سینه ها هماهنگی خاصی با کت و دامن های فاستونی خاص برند شانل دارند و زیبایی خاصی به آن می دهند.

 

جواهرات مدل ماری بولگاری

    بولگاری یک برند شناخته شده ایتالیای در زمینه تولید اکسسوری و عطر است که در سال ۱۸۸۴ توسط سوتیریوس وولگاریس در رم تاسیس شده است و در حال حاضر شرکت LVMH مالکیت آن را بر عهده دارد.

    بیش تر مردم برند بولگاری را به خاطر ساعت ها، عطرها و البته جواهرات کلاسیک آن می شناسند که قدمتی طولانی دارند و مدل های متنوع و مختلفی از آن تا کنون به بازار ارائه شده است. یکی از معروف ترین مدل های جواهرات بولگاری مدل ماری است که از دهه ۱۹۴۰ معرفی شده است. این مدل ابتدا در دستبندهای بولگاری مورد استفاده قرار گرفت و سپس به گردنبندها، ساعت ها و گوشواره ها و دیگر اکسسوری های این برند نیز راه پیدا کرد.

    انگشتر مدل ماری برند بولگاری نیز مثل مدل های دیگر این دسته، طراحی بسیار پیچیده ای دارد و از مواد بسیار خاصی در آن استفاده شده که همین مساله به ارزش بالا و قیمت های باورنکردنی این دسته از جواهرات منجر شده است و هر کسی نمی تواند از این جواهرات استفاده کند مگر این که ثروت پدری بلا حدید را داشته باشد! جالب است بدانید که یک ساعت ماری از این برند که در سال ۱۹۶۵ تولید شده بود در سال ۲۰۱۴ به قیمت یک میلیون دلار به فروش رسید.

 

منبع: WhoWathWear ترجمه توسط مجله قرمز