استفاده از زیورآلات در مدل های مختلفی، چون زیورآلات دخترانه، زیورآلات دخترانه فانتزی، زیورآلات طلا، زیورآلات نقره، زیورآلات چوبی، زیورآلات استیل و… همیشه جذابیت خودشو داشته و دارد و خواهد داشت. امروز می بینیم آقایون هم از زیورآلات مردانه استفاده می کنند و در جهت تکمیل شیک بودن خود از این پوشش تزیینی استقبال کرده اند. با داغ شدن بازار زیورآلات، در خواست ها برای آموزش ساخت زیورآلات سنگی و یا ابزار ساخت این نوع تزیینات هم بالا رفته است. اما ما در این مقاله از زیورآنلاین به سبک استفاده از مدل ها و جنس های مختلف زیورآلات اشاره خواهیم کرد.

 

زیورآلات دخترانه

    دخترها و دنیای رنگارنگ پوشش های تزیینی و دوست داشتنی که هیچ وقت محبوبیت خودشو از دست نداده است و نخواهد داد و ما هم توصیه به استفاد از آن می کنیم. اما چند نکته مهم را هنگام استفاده از آن رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. گاه استفاده از این سبک زیورآلات موجب حساسیت های پوستی مثل خارش، التهاب، قرمزی، تاول و… می شود.

- دستبند فلزی

    تماس طولانی پوست با مواد به کار رفته در مدل های مختلف مدل های مختلف از زیورآلات دخترانه مثل فرمالدئیدها، کبالت و …می تواند باعث آلرژیک و حساسیت شود و طیف وسیعی از ضایعات پوستی را شامل شود.

- نیکل

    حساسیت به نیکل، که در واقع فلزی نقره ای رنگ است که در ساخت اجزای دستبندها و دکمه ها به کار می رود، می تواند دردسرساز باشد. افزایش میزان تعریق در زیر مناطق محصور شده با دستبند باعث ضایعات اگزمایی خارش دار خواهد شد.

- بدلیجات

    فرمالدئید گازی است، که در ساخت رنگ ها و در بدلیجات، مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی شده، زیورآلاتی که در ساخت اجزای آن از فرمالدئید استفاده شده، حساسیت های شدیدی را برای فرد مصرف کننده به وجود آورده است.

- سبک استفاده از زیورآلات دخترانه

    در نظر داشته باشید از دستبندهای خیلی تنگ استفاده نکنید و حتما از تمیزی دستبند و پوست خود در زیر دستبند مطمئن شوید. زیرا که عدم رعایت این نکات ساده، عوارض های خاص خود را در پی خواهد داشت. توجه داشته باشید که لازم نیست زیاد دوره خودتون و شلوغ کنید و هرچیزی که به چشم تان زیبا به نظر رسید خریداری کنید و از آن استفاده کنید. با کمی هوشمندی گاه با گردنبندی هم رنگ لباس تان و یا گوشواره ای به همراه نگینی کوچک می توان جلوه ای دیگر به پوشش خود بدهید. دقت کنید که زیورآلات زیاد و سنگین نباشند. هر چه ساده تر و ظریف تر باشد تناسب بیش تری با سن و شخصیت شما خواهد داشت.

 

زیورآلات طلا

    از قدیم الایام زیورآلات اونم از جنس طلا همیشه محبوبیت خاصی را بین ایرانی ها داشته و دارد. طلا فلزی بسیار نرم و قابل انعطاف است، که کار بر روی آن بسیار آسان است. در نتیجه از طرح های متنوعی برخوردار است. اما برای دوام بیش تر به طور معمول با فلزاتی نظیر مس و روی آلیاژ و ترکیب می شود. هر چه عیار طلا بالاتر، میزان خالص بودن آن بیش تر است. به طور مثال طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلای خالص و ۲۵ درصد از باقی فلزات تشکیل شده است.

- طلای زرد

    رنگ اصلی طلا زرد است. در به رنگ طلا، طلایی هم گفته می شود. ولی در زیورآلاتی از جنس طلا با همان رنگ طلایی، حتما ترکیبی از فلزات دیگر وجود دارد، ولی رنگ اصلی طلا را تغییر نمی دهد.

- طلای سفید

    برای تغییر رنگ طلا به رنگ سفید آن را با فلزاتی همچون نقره و پالادیوم و یا نیکل، مس و روی ترکیب می کنند. هم چنین روکشی از پلاتین و یا رادیوم به منظور افزایش درخشندگی خواهد داشت.

- طلای رز گلد

    این رنگ جایگاه ویژه ای در دنیای مد پیدا کرده است و برای تغییر رنگ دادن طلایی به رنگ رز گلد، آن را با مقدار بیش تر از مس ترکیب می کنند.

- سبک استفاده از زیورآلات طلا

    شما به هنگام خرید سرویس طلا بیش تر به سنگینی آن توجه می کنید یا زیبایی آن؟ پیشنهاد ما به شما ساده پسندی و در عین حال شیک بودن سرویسی است که می خواهید آن را به عنوان هدیه به طور مثال در عروسی از آقای داماد بگیرید. به طور کلی زیبایی زیورآلات اونم از جنس گرون قیمتی چون طلا ربطی به میزان سنگینی آن ندارد. با انتخابی درست هم خودتون راضی از انتخابتون باشید و هم کم تر به جیب آقا داماد فشار بیاد!

 

زیورآلات نقره

از نقره در زمان های قدیم به عنوان عنصری اصلی، در ساخت زیورآلات استفاده می کردند. نقره هم مانند طلا فلزی بسیار نرم است و نمی توان به صورت خالص از آن در دنیای مد و زیبایی استفاده کرد. نقره را با کمی مس و دیگر فلزات ترکیب می کنند تا قدرت و دوام بیش تری به آن بدهد. هم چنین با اضافه کردن روکش و یا اضافه کردن فلزی خاص به ترکیب آلیاژ نقره، رنگ های مختلفی را از بازه سیاه تا خاکستری می توان ایجاد کرد. زیورآلات نقره به مرور زمان سیاه می شوند. بنابراین در نگهداری از آن دقت بیش تری باید به خرج دهید.

- سبک استفاده از زیورآلات نقره

    از نظر قیمت بسیار به صرفه تر از طلا اما زیباست. گاه با بالا رفتن قیمت نجومی طلا، خیلی ها رو به خرید نقره آوردند. که به نظر باید انتخاب درست و به جایی باشد. خصوصا که با امدن طلای سفید به بازار، تشخیص طلای واقعی از نقره کار رو برای بیننده سخت تر می کند. پس زیاد به خود و خانواده در این مورد سخت نگیرید و از این زیورآلات جذاب نهایت استفاده ببرید.

 

زیورآلات مردانه

    همیشه بحث تزیینات و زیورآلات که می شود، اکثرا به یاد دنیای رنگارنگ و متنوع خانم ها می افتند. ولی امروزه آقایون هم وارد این دنیای پر پیچ و خم شده اند. زیورآلات زیادی متناسب با روحیه و شخصیت آن ها ساخته شده است. در زمان های دور، تنها انگشتر عروسی و یا ساعتی کلاسیک از جمله زیورآلاتی بودند که آقایون از آن استفاده می کردند. اما امروزه تنوع استفاده از زیورآلات، برای آقایون، بیش تر و بیش تر شده و به آن ها سبک جدیدی از پوشش تزیینی ارایه کرده است.

- دستبند چرمی

    از محبوبیت بالایی برخوردار است و با انواع لباس ها هماهنگی لازم را دارد. در واقع می توان دستبندهای انتخابی خود را با ساعت ست کرد. جدیدا دستبندهای چرمی چند ردیفه نیز طراحی و عرضه شده است، که در نوع خود زیبایی خاصی را دارد.

- گردنبند مردانه

    در قدیم استفاده از گردنبندهای زنجیری طرفداران خاص خودش را داشت. اما در حال حاضر تنوع در گردنبندها بیش تر شده و می توان مناسب با شغل و یا حرفه ای که دارند، پلاک مورد نظر خود را انتخاب کنند. طرح هایی نظیر صلیب نیز در سال های اخیر از محبوبیت زیادی، میان جوانان برخوردار بوده است.

- انگشتر

    از قدیمی ترین زیورآلات مورد استفاده آقایون است. این زیور سال تا سال به محبوبیت خود افزوده است. انگشترها علاوه بر زیبایی، می توانند شامل آیاتی از قرآن کریم و یا نام های ائمه باشند که اهمیتی معنوی برای افراد پیدا می کنند.

- سبک استفاده از زیورآلات مردانه

    نباید زیاده روی کرد. بذارید راحت بگم، هرچیزی به اندازه و به جای زیبا خواهد خصوصا این مورد اونم برای آقایون. استفاده بیش از حد موجب خواهد شد شما را از شکل روحیه آقا منشانه دور کند و این موضوع اصلا برای خانم ها خوش آیند نخواهد بود. طبق مدل هایی که برای شما این جا گذاشته شده، یک دستبند با ساعت کافی است و یا اگر گردنبند را انتخاب می کنید، لازم به استفاده از دستبند پر زرق و برق نیست!

 

زیورآلات دست ساز و یا فانتزی

    زیورآلات دست ساز جز هنرهایی است، که قشر زیادی از خانم ها را به خود جلب کرده است. دنیایی رنگی رنگی به همراه سنگ هایی با اشکال مختلف و ترکیب آن با مهره ها و مرواریدها برای ساخت مدل های مختلف زیورآلات، کاری بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از سنگ در این سبک از زیورآلات بسیار پرطرفدار است. زیرا که هم به لحاظ زیبایی و هم رنگ و طبیعی بودن جلوه بهتری خواهد داشت. بعضی از زیورآلات از نخ ها بافته می شوند. بعضی ها از جنس چرم که طرفداران زیادی دارد، که همراه با پلاک های اسم و یا اشکال مورد استفاده قرار می گیرد.

- سبک استفاده از زیورآلات دست ساز

    به طور معمول این نوع پوشش های تزیینی از تنوع های زیادی برخوردار است و تنوع رنگی بالا و قیمت های به نسبت مناسبی دارند. برای دختران خصوصا کسایی که به دنبال زیورآلات فانتزی هستند بسیار کارآمد و جذاب خواهد بود. پیشنهاد می شود متناسب با رنگ لباس خود یکی از موارد گردنبند و یا گوشواره را انتخاب کنید. بعد از آن باز یکی از موارد انگشتر و یا دستبند را امتحان کنید. ست بودن و هم رنگ بودن آن جلوه بسیار زیبایی به ظاهر شما خواهد داد.

 

زیورآلات استیل

    اکنون شاهد استفاده بیش تر از استیل به عنوان فلز اصلی در زیورآلات و مخصوصا بدلیجات هستیم. این فلز به خاطره خواص عالی که دارد و قیمت مناسب، گزینه خوبی برای انتخاب خواهد بود. اکثر برندهای متوسط و حتی بزرگ از این فلز در ساخت بدلیجات و زیورآلات استفاده می کنند.

- عدم حساسیت استیل

    بعضی ها در اثر استفاده از بدلیجات و انواع مختلف آن، دچار حساسیت می شوند و پوستشان دچار التهاب، خارش و یا قرمزی می شود. استفاده از استیل این مشکلات را ایجاد نمی کند.

- رنگ ثابت بودن استیل

    پوشش اکسید کروم که از خش افتادن سطح استیل جلوگیری می کند، باعث می شود از واکنش با سایر مواد شیمیایی جلوگیری کند. برای شنا، غواصی و سایر ورزش های آبی، زیورآلات استیل بهترین انتخاب هستند. برای افرادی که مدام دست های خود را می شویند، گزینه مناسبی است.

- استحکام و مقاومت بالا

    به خاطره مقاومت بالا به سازندگان این امکان را می دهد که حلقه ها و زنجیرهایی زیبا از آن بسازند، که برای استفاده روزمره و دائمی بسیار مناسب است. یکی از دلایل اصلی که باعث می شود در زیورآلات مردانه استیل بیش تر دیده شود، همین قدرت و مقاومت بالای این فلز است.

 

زیورآلات چوبی

    ارتباط انسان ها با جواهرات و یا زینت های چوبی به هزاران سال پیش بر می گردد. اولین کنده چوب توسط انسان در انگلستان یافت شد و استفاده از زیورآلات چوبی در بین اقوام هند و اروپایی بسیار رایج بوده است. این نشان دهنده علاقه اجداد ما به زیورآلات چوبی بوده است. در حال حاضر برندهای خیلی معتبر، شروع به استفاده از چوب های گران قیمت، برای ساخت زیورآلات چوبی کرده اند. این نوع زیورآلات اغلب برای کسانی که به فلز در هر فرمی آلرژی دارند، یا کسانی که با برق مستقیم در ارتباط هستند، بسیار مناسب است. اصالت و زیبایی دو ویژگی منحصر به فرد متریال چوب است. چوب بخشی از طبیعت است که در شکل ها و رنگ های مختلفی قرار دارد. در واقع انعطاف پذیریه چوب باعث شده تا آن را برای ساخت زیورآلات مناسب ببینند.

 

سخن آخر

    زیورآلات، هرکدام در شکل ها و مدل های مختلف تاثیرات خاص خود را دارد. فقط کافی است با انواع مختلف و نحوه استفاده از آن ها آشنایی پیدا کنیم. با دانستن مطالب خیلی ساده می توانیم از خیلی هزینه های اضافی جلوگیری کنیم. خصوصا روی صحبتم با تازه عروس های عزیز است. شما هرچه ساده تر باشید شیک تر خواهید بود. نمونه آن عروس اول ملکه انگلستان، کیت میدلتون است. یکی از خوش پوش ترین زنان مد انگلستان شناخته شده است. توجه به رنگ زیورآلات و هم خوانی داشتن آن با لباس شما، بسیار اهمیت دارد. امیدواریم که از مطالب این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید.

 

منبع : talarnameh.com