جواهرات همان طور که می توانند سبب جلوه هرچه بیشتر لباس و ظاهرتان شوند، می توانند دقیقا به عکس عمل کنند و تصویر ناخوشایندی از شما نشان دهند. جواهرات و بدلیجات برای لباس حکم یک تقویت کننده را دارند که سبب آراستگی و جذابیت بیشتر شما و لباستان می شوند.

 

آقایان:

    برای آقایان زیاد مرسوم نیست که از جواهراتی بیش از حلقه و ساعت استفاده کنند، با اینکه چه جوانان در آویختن گردنبند و یا دستبند علاقه نشان می دهند، اما واقعیت این است که معمولا مردان خاصی مانند هنرپیشگان، گروه ها و فرقه های غربی و... از ملزومات ویژه ای از قبیل انگشتر، دستبند و گردنبند استفاده می کنند. اگر نگاهی به فیلم های تولید شده خصوصا فیلم های هالیوودی بیندازید؛ معمولا کارکترهای خاصی با تعلقات خاص اقدام به استفاده از ملزومات فوق می کنند.

 

 

توصیه ما به آقایان:

    استفاده از حلقه و ساعت در همه اماکن برای شما امکان پذیر است و صد البته همسر شما نیز خوشحال تر می شود که شما همیشه حلقه در دست داشته باشید.اگر به هر دلیلی مجبورید (مثلا هدیه گرفته اید) از گردنبند استفاده نمایید بهتر است نمای بیرونی نداشته باشد. یعنی یقه خود را برای دیده شدن باز نگذارید یا گردنبند را در معرض دیده همه، روی لباس خود نیندازید. اگر از دستبند و یا چند گردنبند بر روی هم استفاده می کنید، در آینه نگاهی به خود بیندازید، آیا بیش از حد شبیه زنان نشده اید؟ استفاده از گوشواره برای آقایان جالب به نظر نمی آید. چنانچه حلقه ازدواج شما پر نقش و خیلی درخشان است، برای محل کار از یک حلقه ساده تر استفاده کنید.

 

خانم ها:

    خانم ها به دلیل نوع پوششی که در کشور ما متداول است گردنبند و معمولا دستبندشان دیده نمی شود و البته در هر صورت خانم ها نیز در اماکنی حضور خواهند یافت که اجازه داشته باشند از حجاب استفاده نکنند. بسیاری اوقات استفاده از بدلیجات که به لحاظ رنگ و طرح با لباس ما هماهنگ باشند، نسبت به جواهرات فراوانی که به خود می آویزیم وقار و جلوه بیشتری به ما می دهند. فراموش نکنید آویختن گردنبند، دستبند و گوشواره چنانچه به درستی انتخاب شده باشند، باعث خوش تیپی بیشتر شما می شود.

 

 

توصیه ما برای بانوان ایران زمین:

    بسته به محلی که در آن حضور می یابید، سن، افراد حاضر در آنجا و... به فراخور از بدلیجات یا طلا یا سایر جواهرات استفاده کنید . به طوری که باید منطبق با جماعت حاضر باشیدجوهرات یا بدلیجات را متناسب با رنگ پوست، چشمان و لباستان انتخاب کنید. برای مثال چنانچه می دانید طلا با عیارهای مختلف و رنگ های زرد متفاوتی است که با هر پوستی همخوانی ندارد، اما برخی افراد به جای توجه به جلوه ای که آن جواهر باید به آنها بدهد، به گران قیمتی آن بیشتر می اندیشند و متاسفانه حتی هنگام استفاده به ناهمگونی زننده ای که طلای یاد شده با رنگ لباس یا رنگ پوست آنان دارد، فکر نمی کنند.

    معمولا استفاده از طلایی های بسیار زرد مناسب نیست. مگر آنکه دررشته های باریک و با طرح های ظریف تهیه شده باشند. مثلا زنجیر گردن برای زیبایی گردن و سینه به کار می رود، چنانچه از زنجیر طلایی با رنگ زرد استفاده کنید که پر از طرح های شلوغ و پهن است، زیبایی خاصی به شما نمی بخشد، بلکه تنها نشان دهنده این است که شما جواهرات دارید.جواهرات و بدلیجات خود را با سایز بدن و صورتتان تطبیق دهید.

    جواهرات و بدلیجات کوچک برای چهره های درشت مناسب نیستند بلکه از ملزومات درشت و تا حدی چسبنده استفاده کنید و کسانی که چهره با عضوی ریز دارند، بهتر است از ملزومات ظریف تری استفاده کنند. خانم های لاغر و بلند بهتر است از گردنبند و گوشواره کوچک استفاده نکنند. استفاده از جواهرات درخشنده برای مهمانی های شب با لباس های تشریفاتی توصیه می شود.

    اگر در محیطی هستید که باید حجابتان را حفظ کنید استفاده از حلقه و ساعت و نهایتا دستبند ساده ای که متناسب با دست و رنگ پوست شما باشد ، زیباست. اگر اصرار به استفاده از انگشتر دیگری دارید، بهتر است آن را در دست دیگرتان و یا در کنار یکی از انگشت های انگشت حلقه، انگشت کوچک و یا انگشت وسطی بیندازید، اما در هر صورت از پشت هم انداختن چند انگشتر در یک انگشت اجتناب کنید.

    از انگشترهای خیلی درخشان و پر نگین در محل کار استفاده نکنید. شما هم مانند آقایان اگر حلقه ازدواجتان پر نگین و درشت است، برای محل کار حلقه ساده تری تهیه کنید.انداختن چندین النگو با هم به طوری که صدای جیرینگ جیرینگ بدهد، در مراودات امروزه چندان متداول نیست. خانم ها برای محل کار بهتر است ساعت مچی چرمی و یا فلزی «نقره ای» استفاده کنند و ساعت طلایی و نگین دار و تزیینی را با لباس شب استفاده کنند.

    بی شک هماهنگی رنگ ساعت بند چرمی با لباس یا کفش یا جواهرات بسیار زیبنده است. در مهمانی ها می توانید از النگو استفاده کنید، اما به طرح النگو، رنگ و ضخامت آن توجه کافی داشته باشید که متناسب شکل و فرم دست شما باشد. معمولا استفاده از چند النگوی بسیار ضخیم به دنبال هم، جذاب نیست به جای آن ها می تونید از یک دستبد مناسب دستتان استفاده کنید.

 

در مورد به دست کردن النگو به چند نکته توجه کنید:

- از انداختن تعدادی النگو در ملاقات های رسمی و محل کار جدا خودداری کنید.

- در مهمانی ها می توانید از النگو استفاده کنید، اما به طرح النگو، رنگ و ضخامت آن توجه کافی داشته باشید که متناسب شکل و فرم دست شما باشد.

- اگر النگوی باریک به دست می کنید تعداد آنها به اندازه ای باشد که در دست حرکت نکند و در دست ساکن باشند و در این مواقع شکل دست، لباستان و رنگش نقش مهمی در خوش نمایی النگوها دارد.

- استفاده از دستبند با ساعت کنار النگوها فقط دستتان را شلوغ می کند و زیبایی ندارد.

- فراموش کنید طرح دستبند و النگو در جلوه ظاهری آن بسیار موثر است.

- از گردنبندی متناسب با گردنتان و نوع لباس و میزانی که یقه لباستان باز است، استفاده کنید. پس توصیه می کنیم زمانی که گردنبند می خرید، لباسی را بر تن داشته باشید که می خواهید آن جواهر با لباس یا با آن مدل یقه پوشیده شود تا بهتر متوجه همگونی گردنبند شوید. به طوری گردنبندی که از نقطه نظر طولی بین استخوان ترقوه و سینه قرار می گیرد برای صورت اکثر افراد مناسب است.

 

صورت گرد:

گردنبندهای بیضی شکل مناسب این صورت هاست.

 

صورت های قلبی یا مربع:

بهتر است از گردنبندهایی با اشکال هندسی مربع یا قلب یا مستطیل شکل استفاده کنند.

 

خانم های چاق:

بهتر است از قطعات صاف یا مسطح استفاده کنید و از ملزومات خیلی ضخیم بپرهیزید، چرا که آنها را درشت تر نشان می دهد.

 

خانم های گردن کوتاه با سینه های چاق:

بهتر است از گردنبندهای مستطیل شکل استفاده کنند.

 

سخن نهایی:

    گردنبند بلند؛ اگر شما فرد قد بلندی هستید، شما را کشیده تر نشان می دهد و این نوع گردنبند فقط برای افراد با گردن های کوتاه، یا شانه های فراخ یا افرادی با جثه ریز مناسب است.گردنبندهای خیلی بلند که بین سینه و شکم قرار می گیرند، برای خانم های قد کوتاه انتخاب مناسبی است.فراموش نکنید گردنبند نظر اطرافیان را به یقه و سینه شما جلب می کند.هنگام خرید جواهرات یا بدلیجات مظمئن شوید که آن جواهرات با زمان، مکان و لباسی که می پوشید، سنخیت کامل دارند. اگر از جواهرات اصل استفاده می کنید، بهنر است کلیه ملزوماتی که به خود می آویزید، اصل باشد. از ترکیب بدلیجات و جواهرات اصلی بپرهیزید، چرا که جلوه هر دو از بین خواهد رفت. از طرف دیگر، استفاده از یک دستبند یک تکه مچی با گوشواره ها و گردنبندهای حصیری، چندان تناسبی باهم ندارند. در عوض با گوشواره هایی به صورت طرح های هندسی یا گردنبندهایی که از تکه های طلای یک پارچه تشکیل شده اند،

    جذابیت بیشتری خواهید داشت.گوشواره را با توجه به بلندی، کوتاهی، فرم و رنگ موها انتخاب کنید. باید بدانید گوشواره توجه دیگران را به صورت شما جلب کند.بد نیست سگک کمربند شما هم از نظر رنگ همخوانی با جواهراتتان داشته باشد. زمانی که لباس آستین کوتاه پوشیده اید، یا یقه لباستان باز است و روسرس به سر ندارید، بهتر است که به فراخور از بازوبند، النگو، گردنبند و گوشواره استفاده کنید.هر از گاهی جواهرات خود را تمیز کنید. چرا که طلا و جواهرات پس از مدتی استفاده، در اثر مجاورت با بدن و گرد و غبار کثیف شده جلا و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. برای تمیز کردن جواهرات می توانید از مایع ظرفشویی و جوش شیرین مایع خمیری شکلی درست کنید و سپس جواهراتتان را در آن شست و شو دهید.

 

برگرفته از سایت پرنیان