یکی از زیباترین رنگ های طلا، رزگلد است. صورتی ملایم و شیکی که می توان آن را با هر تیپ لباسی و هر رنگی ست کرد. این رنگ از طلا هم چنین با پوست های مختلف از روشن تا تیره تناسب کامل دارد و جلوه آن ملایم تر از طلای زرد یا طلای سفید است.

    به طور کلی برای شیک تر به نظر رسیدن خوب است گاهی از طلاهای رزگلد استفاده کنید. این رنگ طلا از ترکیب طلای خالص و فلز مس به دست می‌آید. هر چه مقدار مس موجود در جواهر بیشتر باشد، قرمزی رزگلد بیشتر خواهد بود و برعکس.از آنجا که مس فلز مستحکمی است، وجود آن در زیورآلات رزگلد باعث می شود تا دوام زیاد و عمر طولانی تری نسبت به طلای زرد داشته باشند. به این خاطر که خلوص طلای آن ها کمتر است و همه می‌دانیم که طلا فلز نرمی است و به تنهایی قابل استفاده در صنعت جواهرسازی نیست.

    در حال حاضر برترین برندهای طلا و جواهر در سراسر جهان هم چون کارتیه، پیاژه، دیور و مونیکا وینادر، سعی می کنند بیشترین زیورآلات تولیدیشان به رنگ رزگلد باشد. طلای صورتی یکی از محبوب ترین رنگ ها برای جواهرات و مصنوعات طلا به شمار می رود و با یک گردش ساده در میان فروشگاه های طلا و جواهر می توانید به راحتی به این باور برسید که رزگلد همه جا هست.

 

 

ترفندهای استفاده از زیورآلات رزگلد

- رزگلد برای پوست های روشن و رنگ پریده گزینه بسیار مناسبی است زیرا قرمزی موجود در آن، گرمای زیبایی در صورت فرد ایجاد می‌کند.

- باید بدانید که قرمزی ملایم موجود در طلا و جواهرات رزگلد با لباس های به رنگ پوست بدن انسان، بژ و خاکستری مایل به قهوه ای بیشترین تناسب را دارد. یعنی برای داشتن یک استایل بسیار شیک و پرجلوه توصیه می کنیم سراغ لباس هایی به رنگ های کرم و بژ بروید.

- در مناسب های رسمی و قرارهای کاری و تجاری توصیه ما این است لباس های کلاسیک و رسمی به رنگ های خاکستری، زغالی یا سفید بپوشید و آن ها را با طلای رزگلد ست کنید. این ترکیب کاملا شیک و باکلاس است.

- طلای رزگلد هم چنین با طلای زرد نیز ترکیب فوق العاده ای می سازد. به جای استفاده از زیورآلاتی به رنگ سفید و طلایی، این بار از ترکیب رزگلد و طلایی استفاده کنید و ببینید که چقدر زیباست. مثلا یک گردنبند بلند طلایی و یک چوکر به رنگ رزگلد استفاده کنید.

- طلای رزگلد با رنگ های مرجانی و فیروزه ای نیز بسیار شیک و شاد به نظر خواهد رسید. شاید بدانید که رنگ سال ۲۰۱۹ مرجانی است و بهترین فرصت برای ست کردن زیورآلات رزگلد با لباس هایی به این رنگ، همین امسال است.

- تیپ خود را فقط به زیورآلات و جواهرات رزگلد محدود نکنید. بهتر است کیف دستی یا کفش خود را از این رنگ ترکیبی زیبا انتخاب کنید تا حسابی خاص و متفاوت به نظر برسید.

- ترفند آخر ما مناسب افرادی است که شهامت ایجاد تغییرات بزرگ در شکل و ظاهر خود را دارند. شما می توانید موهای تان را به رنگ رزگلد تغییر داده و هم زمان هم از یک گردنبند به این رنگ استفاده کنید تا کاملا ست و جذاب به نظر برسید.

    علاوه بر ترفندهای بالا بد نیست بدانید برای افرادی که پوست سرد دارند رنگ های سرد جواهرات مثل نقره، پلاتین و طلای سفید مناسب است و برای کسانی که پوست گرم دارند طلا و رزگلد مناسب است. اما به طور کلی، رزگلد روی اکثر پوست ها جلوه زیبایی دارد پس در انتخاب آن شک به دل خود راه ندهید.

    رزگلد یک رنگ گرم و رمانتیک است و به همین خاطر برای مناسب های احساسی هم چون جشن های عروسی و نامزدی یا قرارهای عاشقانه گزینه بسیار مناسب تری نسبت به طلای سفید و طلای زرد است.

 

برگرفته از مجله الکترونیکی elementsofimage