تاریخچه

    کلمه کوارتز از لغت آلمانی « Quarz » مشتق شده و این کلمه احتمالا از لغت اسلاوی tvrdý (به معنی سخت) ریشه گرفته است.کوارتز متداولترین نوع کانی بر روی زمین است. این کانی تقریباً در همه محیط های زمین شناختی یافت می شود و کانی سازنده تقریبا تمام انواع سنگ هاست. تنوع کوارتز از نظر شکل و رنگ در مقایسه با سایر کانی ها بیش ترین است و این مساله به دلیل توزیع گسترده و فراوانی کوارتز در طبیعت است.

    کوارتز یا دُرّ کوهی، بعد از فلدسپات، دومین ماده کانی فراوان پوسته زمین است. برخی از انواع ماکرو بلورها (بلورهای بزرگ) به عنوان سنگ های تزئینی و جواهر سنگ ها شناخته شده اند.رنگ کوارتز شیری سفید کدر، کوارتز رز صورتی تا قرمز کم رنگ و کوارتز دودی قهوه ای تا خاکستری است. انواع مختلف کوارتز بیش تر بر اساس ویژگی تا رنگ شان طبقه بندی می شوند. کوارتز به خوبی در مقابل هوازدگی از خود مقاومت نشان می دهد و در دمای تقریبی ۱۶۷۰ درجه سانتی گراد ذوب می شود.رنگ کوارتز صورتی از منگنز است. توده های مهم این سنگ در کشورهای ماداگاسکار، برزیل، ایالات متحده آمریکا و اتریش یافت می شود .

 

تأثیر سنگ کوارتز صورتی بر بدن

    این سنگ برای قلب، گردش خون و مجراهای خونی بسیار موثر است. به عمل تخمدان ها در زنان و بیضه در مردان کمک می کند و نیز برای عمل باروری موثر است و بر علیه بیماری های مقاربتی مبارزه می کند. به علاوه ناهماهنگی و بیماری هایی که بر قلب اثر می گذارند را درمان می کند. این سنگ دارای انرژی درمانی بسیار قوی بر روی جریان خون و ناراحتی های ناشی از آن، تنگی مجراها، بیماری های خونی و سرطان خون است. کوارتز صورتی التیام زخم ها را آسان تر می کند که ترجیحا به همراه هماتیت استفاده می شود. به درمان زخم ها، ترک ها و استخوان درد کمک می کند.

    افسردگی و بی خوابی را از بین می برد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تقویت می کند. علاوه بر این ها، این سنگ دارای قدرت حمایت کنندگی بر علیه اثر تشعشعات و نیروهای زمینی، رگه های آبی، حوضه های الکترو مغناطیسی و غیره است.

 

اثر کوارتز برروح و روان

    کوارتز صورتی نگرانی ها را از بین می برد و جراحت های روحی را درمان می کند و به ما امکان پذیرفتن و دوست داشتن دوباره می دهد. این سنگ باعث محبت و ملایمت می شود و اجازه می دهد احساسات مان را بیان کنیم. این سنگ قادر به حل تغییرات خلق و خوی است و باعث درک مهارت های مان می شود. در انسان هایی که دارای احساسات سر سخت و خوگرفته ای هستند ایجاد اعتماد کرده و روح آن ها را از عشق لبریز می کند و باعث بخشش و صلح می شود.

    این سنگ باعث افزایش نفوذ ما بر روی محیط اطراف با گذشت و محبت می شود. غم دوری از وطن را از بین می برد و به خصوص برای بچه های کوچک بسیار موثر است. این سنگ به هنر پیشگان امتیاز زیادی می دهد و به تخیلات و تفکرات خلق شده ما جان می بخشد .

 

نشان طالع بینی

    کوارتز صورتی تحت صورت های فلکی گاو نر و ترازو قرار دارد. در افسانه های یونانی آماده است هنگامی که آرس؛ خدای جنگ به علت حسادت به آدونیس؛ جوان زیبارویی که آفرودیت (الهه زیبایی) عاشق او بود حمله کرد (در شکل یک گراز)، آفرودیت به کمک آدونیس رفت و هنگامی که زخمی شد از سرازیر شدن مخلوط خون او و کشته شدن آدونیس، سنگ های کوارتز سفید به صورتی تبدیل شدند!

    در مقبره های مصر باستان، صورتک هایی از جنس رز کوارتز یافت شده است که احتمالا جهت زیبایی استفاده می شدند. مصریان و رومیان باستان اعتقاد داشتند که می توان از خواص کوارتز صورتی به صورت ساییدن آن روی چهره، پوست خود را پاک و زیباتر کرده و چین و چروک را از بین می برد. امروزه در آسیای شرقی نیز برخی کلنیک ها با قرار دادن رز کوارتز پولیش شده صورت خود را ماساژ می دهند.

 

طبقه چاکرا

    این سنگ متعلق به چاکرای قلب و مرکز آن است .کوارتز صورتی بعد معنوی در عشق را تقویت می نماید بنابراین از نظر چاکرا درمانی نیز ارتعاشات آن چاکرای چهارم یعنی قلب را تقویت می کند. خواص رز کوارتز در چاکراها بدین گونه است که چاکرای تاج، چشم سوم و گلو را تحریک و آن ها را وارد هماهنگی و اتحاد با قلب می نماید. کوارتز صورتی سنگ عشق، اعتماد و امید است و مراقبه نمودن با این سنگ سبب پوششی از عشق در اطراف فرد و فعال کردن قلب است.

 

خصوصیات

    سیاه رگ های آبی و دیگر مشتقات آن می توانند مسئول بی خوابی یا آشفتگی یا مشکلات دیگر باشند، در این وضعیت توصیه می کنیم، بر روی زمین یا تختخواب خود که حدودا به ارتفاع ۶۰ ـ۷۰ سانتی متر است بخوابید و یک کوارتز نتراشیده به اندازه مشت خود را در دست بگیرید و استراحت کنید. خواهید دید که مصون از ناراحتی خود می شوید.

    اگر می خواهید نیروی سنگ تان را افزایش دهید، می توانید تورمالین سیاه را با آن همراه کنید. این کوارتز هم چنین خدمت بزرگی بر علیه تشعشعات کامپیوترها، دستگاه تلویزیون و غیره می کند و مهم تر از آن، این است که باید هر هفته این سنگ را در آب جاری بشویید و در صورت امکان با نور خورشید شارژ کنید.

 

منبع: فروشگاه خواستنی