آیا تا به حال به این فکر کرده اید که انگشترهای مردانه در هر انگشت آن ها چه معنایی دارد؟ انگشتر مردانه خود را بهتر است در کدام انگشت قرار دهید و هر انگشتی در باور اجتماعی چه معنایی می دهد؟ اغلب آقایان میانه ای با انگشتر مردانه ندارند و این موضوع سبب می شود اطلاعات کمی درباره رسوم ظریف مربوط به انگشتر خود داشته باشند. این بی اطلاعی مشکل بزرگی به حساب نمی آید زیرا با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات کاربردی خوبی را کسب کنید. در این مقاله به معانی مختلف انگشتر در انگشت های مختلف دست می پردازیم:

 

انگشت کوچک

    انگشت کوچک، اولین انتخاب برای آقایانی است که می خواهند به راحتی از یک انگشتر استفاده کنند، چرا که انگشتر در انگشت کوچک برخلاف انگشت حلقه هیچ معنا و مفهوم مذهبی یا فرهنگی ندارد و مانند انگشتر در انگشت چهارم یا انگشت انگشتری هیچ تداخلی با انگشت اشاره ندارد و انگشتر در این انگشت بیش تر به چشم می آید.

    شما می توانید انگشتر را در حالتی استفاده نمایید که بیشتر جلب توجه کنید.برای افرادی که به طالع بینی و ستاره شناسی علاقه دارند انگشت کوچک نماد هوش و عقیده شخص است. سیاره مربوط به انگشت کوچک سیاره عطارد است که عنصر اصلی آن جیوه است. آنچه مسلم است شما نمی توانید انگشتری از جیوه که مایع و سمی است داشته باشید.

 

انگشت انگشتری (انگشت چهارم)

    در آمریکا و بیشتر مناطق آمریکای شمالی و جنوبی انگشت چهارم یا انگشت انگشتری، نماد ازدواج است. حلقه در انگشت چهارم دست راست نشانه حلقه نامزدی است در حالی که در دست چپ نشانه ازدواج است.اغلب آقایان یک حلقه ی طلای مردانه را به عنوان انگشتر نامزدی یا ازدواج انتخاب می کنند. بسیاری از آقایان سرمایه دار و غنی انگشتر جواهر درشت و پرزرق و برق را نشانه ازدواج یا نامزدی برای خود می دانند.

    برای علاقه مندان به علم ستاره شناسی و طالع بینی باید گفت انگشت انگشتری یا چهارم با ماه ارتباط دارد و نماد زیبایی و خلاقیت است که ارتباط با روابط رمانتیک و عاشقانه دارد.

 

انگشت وسط

    انگشت وسط بزرگ ترین و برجسته ترین انگشت در دست شما به حساب می آید. قرار دادن انگشتر در این انگشت معمول نیست و این به دلیل مجاورت آن با انگشت اشاره است که قرار دادن یک انگشتر درشت در آن مانع انجام کارهای دستی می شود. بنابراین بهتر است اگر قرار است انگشتری در این انگشت قرار بدهید یک مدل ساده و ظریف باشد.

    اغلب افرادی که برای اولین بار از انگشتر استفاده می کنند شاید انگشتر وسط را به دلیل راحتی آن انتخاب کنند. انتخاب این انگشت به دلیل حس مرکزیت و احساس مردانه تر آن است. این انگشت برای افرادی که نمی خواهند هیچ گونه شک و شبهه ای درباره مجرد بودن آن ها ایجاد بشود بهترین انتخاب برای استفاده از انگشتر است. انگشتر وسط به دلیل مرکزیتش نماد تعادل و مسئولیت است و با زحل ارتباط دارد.

 

انگشت اشاره

    یک غریزه طبیعی وجود دارد که انگشتر اشاره را ساده نگه بدارید و این به خاطر این است که به جز انگشت شست از این انگشت بیشتر از بقیه انگشت ها استفاده می کنید. اما انگشتر در انگشت اشاره مزاحمتی به اندازه ی انگشت کناری آن ندارد.

اگر به صدها سال قبل برگردید انگشت اشاره مناسب ترین گزینه برای انگشتر مردانه بوده است. در بخش هایی از اروپا مردم از طبقات اجتماعی پایین تر در استفاده از انگشتر در انگشت اشاره ممنوع بودند چرا که انگشتر نشانه ای برای خانواده های خاص بود. از این روی انگشت اشاره بهترین انگشت برای استفاده از انگشترهای خاص مانند انگشتر خانوادگی یا برادری یا اشرافی یا انگشترهایی که نماد خاصی هستند است. بسیاری از مردان به خصوص مجرد یا جوان انگشت اشاره را برای استفاده از انگشتر انتخاب می کنند. سیاره مرتبط با انگشت اشاره مشتری است که نماد قدرت و رهبری است.

 

انگشت شست

    انگشتر در انگشت شست برای برخی فرهنگ ها مانند آمریکای شمالی عجیب و دور از ذهن است اما در سراسر دنیا یک انتخاب منطقی برای استفاده از انگشتر محسوب می شود. در بعضی از جوامع انگشتر در انگشت شست نشانه ی ثروت و نفوذ است و اغلب افراد می خواهند با استفاده از انگشتر در این انگشت این ویژگی ها را برجسته کنند.

    هم چنین انگشت شست مناسب برای آقایانی است که می خواهند از چند انگشتر در یک دست استفاده کنند. انگشت شست از بقیه انگشتان دست فاصله دارد و بهترین گزینه برای استفاده از چندین انگشتر است. واضح است که انگشت وسط یا انگشت کوچک یا انگشت انگشتری به هیچ وجه مناسب برای استفاده چندین انگشتر نیستند. انگشت شست انگشتی است که با آن می توان نشانه های مختلفی را از جمله تعامل و دوستی را نشان داد.

    اگر می خواهید انگشتری را در این انگشت قرار بدهید که مردم خوششان بیاید یک مدل بزرگ و ضخیم اما نه گران قیمت و پرجلوه مناسب است. انگشت شست برخلاف دیگر انگشتان هیچ نشانه ای در میان سیارات ندارد اما نماد شخصیت قوی است. اگر انگشت شست صاف باشد نماد شخصیت توانا است و انگشت شست خمیده نماد شخصیت بدجنس و نادرست است.

    در آخر مطلب اشاره می کنیم که چه تعداد انگشتر در دست آقایان مناسب تر است. باید گفت تعداد انگشتر به نوع آن بستگی دارد. عموما یک انگشتر در هر دست یا تعداد دو یا سه انگشتر که در هر دو دست پراکنده بشوند بهترین شکل ممکن است. در نظر داشته باشید که در مورد انگشتر کیفیت مهم تر از کمیت است.

 

منبع: سایت زر