تا به حال به این فکر کرده اید که انداختن حلقه در هر انگشت چه معنا و مفهومی دارد؟ انگشتر در هر انگشت نماد چیست؟ در این مقاله از زیورآنلاین با شما در مورد نشانه آن ها در هر انگشت آشنا می کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما هم راه شوید. بسیاری از ما بر اساس سلیقه شخصی حلقه یا انگشتر را در دستان مان قرار می دهیم با این که هر انگشت معنای خاصی دارد، اما آیا می دانید معنی هر انگشت چیست؟

    از آن جا که بیش تر افراد کارهای شان را با دست راست انجام می دهند، دست راست به دست عمل و دست چپ به دست فکر یا احساس شناخته شده است .به طور معمول، به جز حلقه ازدواج، مهم نیست که حلقه را در کدام دست خود می اندازید، از این رو اطلاعات گفته شده به طور کلی در مورد انگشت ها می باشند.

 

انگشت کوچک

    در علم ستاره شناسی، این انگشت نماد سیاره عطارد است. انداختن حلقه در انگشت کوچک، هیچ معنی مذهبی و اعتقادی ندارد. مهم نیست که حلقه تان را در دست راست یا چپ بندازید، افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند، افرادی سخن ور هستند. حلقه در انگشت کوچک نمادی از هوش و ذکاوت، روابط اجتماعی و بصیرت است. از طرفی گفته می شود افرادی که حافظه خوب و اعتماد به نفس بالایی دارند نیز تمایل زیادی به انداختن حلقه در این انگشت دارند.

    در فلسفه چینی معتقدند که اگر حلقه را در انگشت کوچک دست راست قرار دهیم، به معنی هم راه بودن است. در واقع این افراد به خوبی می توانند دیگران را درک کرده و شریک خوبی در زندگی شان باشند.

 

انگشت حلقه

    انگشت چهارم که به انگشت حلقه نیز شهرت دارد، نماد عشق، رابطه و هم چنین خلاقیت است. افرادی که به طور رسمی ازدواج می کنند، حلقه خود را در انگشت چهارم دست چپ خود می اندازند. این اعتقاد براساس فرهنگ رم بوده که می گویند خون از طریق این انگشت وارد قلب می شود. البته گاهی افرادی که رابطه شان جدی است و قرار بر ازدواج در آینده ای نزدیک دارند نیز حلقه خود را در این انگشت قرار می دهند.

    در واقع آن ها با این کار خود نشان می دهند که پای عشق شان هستند. از طرفی طبق اعتقاد چینی ها افرادی که در این انگشت حلقه می اندازند، توانایی تدریس بهتری داشته و می توانند به خوبی مشکلات دیگران را حل و فصل کنند .

 

انگشت وسط

    انگشت وسط در ستاره شناسی، نمادی از سیاره زحل است. این انگشت نمادی از تعادل، مسئولیت پذیری و زیبایی است. اگر فردی هستید که مدام خود را تجزیه تحلیل کرده و برای بهبود شخصیت خود تلاش می کنید، این انگشت برای شما بهترین انتخاب است. اگر هم دوست دارید حلقه تان را در انگشتی قرار دهید که دیگران کنجکاو نشده و مجبوربه توضیح دلیل نباشید این انگشت را انتخاب کنید.

    روان شناسان معتقدند افرادی که حلقه شان را در انگشت وسطی دست راست قرار می دهند، به دنبال جلب توجه اند. در واقع آن ها در مرکز توجه بودن را دوست دارند، از این رو این انگشت را که نمادی از تسلط است راانتخاب می کنند .

 

انگشت اشاره

    انگشت اشاره، نشانگر قدرت است. افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند یا مدیربوده و یا دوست دارند به این مقام برسند. در هر صورت آن ها عزت نفس بالایی دارند. نماد اخترشناسی آن سیاره مشتری است که نمادی از قدرت، رهبری و مالکیت است. فلز مخصوص حلقه های آن قلع بوده اما حلقه های نقره ای روشن نیز استفاده می شود.بعضی فرهنگ ها انگشت اشاره را نماد ازدواج می دانند. به عنوان مثال یهودیان به جای انگشت چهارم، حلقه خود را در این دست می اندازند.

 

انگشت شست

    افرادی که در این انگشت حلقه می اندازند، افرادی با آرزوهای بزرگ هستند. در اغلب کشورها، این انگشت سمبل ثروت و سخاوت است. به همین دلیل حلقه های آن را نیز بزرگ تر و مجلل تر می سازند.از طرفی گفته می شود خانم هایی که حلقه خود را در انگشت شست چپ می اندازند، خصلت مردانه دارند و لجبازی از ویژگی های اخلاقی شان است.

 

منبع: داتینو