پیرسینگ به معنای سوراخ کردن نقطه ای از پوست است، از گذشته تا امروز سوراخ کردن گوش در میان مردم رواج داشته و این کار یکی از پایه های اصلی زیبایی ظاهری برای خانم ها به شمار می رود. اما این روزها سوراخ کردن قسمتی از بدن از گوش به لب، بینی، ناف، زبان نیز رسیده است. یکی از انواع سوراخ کردن بدن که این روزها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است پیرسینگ بینی و پیرسینگ لب می باشد.

 

 

انواع پیرسینگ بینی

    پیرسینگ بینی دارای انواع مختلفی است، برخی از مدل ها توسط سوراخ های دائمی و توسط پزشک انجام شده و سپس جواهرات مختلف همچون حلقه، زنجیز و سنگ ها از سوراخ ایجاد شده عبور داده خواهد شد. برخی از انواع مدل پیرسینگ بینی نیز به صورت چسبی بوده و برخی از آنها بدون سوراخ و چسب و به صورت موقتی قرار خواهند گرفت.

 

پیرسینگ بینی بدون سوراخ و یا چسبی

    برای پیرسینگ های بدون سوراخ می توان از انواع حلقه ها استفاده کرد، این حلقه بر روی خود دارای فضای باز کوچکی هستند و زمانی که آنها را بر روی پره های بینی قرار می دهید به دلیل فضای باز کوچک تعبیه شده بر روی خود از بینی شما نخواهند افتاد. در این مدل ها به سادگی می توانید انواع حلقه ها را استفاده کرده و بدون آنکه مشکلی برای شما ایجاد شود پیرسینگ بینی را جدا کرده و مدل های متفاوت دیگری را امتحان کنید.

    برخی از مدل های دیگر از پیرسینگ بینی از نوع چسبی هستند که در این مدل ها انواع مختلف سنگ قرار گرفته و می توانید به سادگی از انواع سنگ و نگین و فلز استفاده کنید و به سادگی بر روی محل مورد نیاز که اغلب بر روی پره بینی است استفاده کنید. برای استفاده از پیرسینگ به جنس آن دقت بسیار زیادی کنید، پیرسینگ هایی از جنس نیکل به هیچ عنوان مناسب نخواهند بود چرا که این فلز در بسیاری از افراد ایجاد حساسیت کرده و منجر به مشکلات بعدی خواهد شد. در این بین بهتر است از استیل، تیتانیوم، طلای ۱۸ و ۲۴ عیار استفاده گردد.

 

 

خطرات و عوارض پیرسینگ بینی

    زمانی که اقدام به پیرسینگ می کنید باید متخصصی بسیار مجرب را انتخاب کنید چرا که میزان دردی که تحمل خواهید کرد کاملا به مهارت متخصص شما بستگی خواهد داشت. گفتنی است که پیرسینگ بینی از گوش دیرتر بهبود یافته و درد بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. زمانی که اقدام به پیرسینگ بینی می کنید به جای استفاده از تفنگ از سوزن های مخصوصی استفاده می شود به همین دلیل این کار زمانبرتر و در عمل دردناک تر خواهد بود، به علاوه اینکه احتمال خون ریزی در این ناحیه بسیار بیشتر از گوش خواهد بود. در برخی از افراد که دارای پوستی حساس هستند درد بیشتر، همراه با تورم زیاد و بعضا خروج چرک ایجاد خواهد شد. در کل کلیه پیرسینگ هایی که بر روی بدن انجام می شوند شاهد خون ریزی، حساسیت، در صورت رعایت نکردن بهداشت انتفال ایدز و هپاتیت، ایجاد سرطان پوست به دلیل کشیدگی های بسیار زیاد و گوشت اضافه خواهید بود.

    یکی از نکات مهمی که پس از انجام پیرسینگ باید رعایت کنید تمیز کردن قسمت سوراخ شده می باشد، برای این کار روزی دو بار محل را با صابون های آنتی باکتریال شستشو داده و از اینکه مدت زمان طولانی پیرسینگ را جدا کنید بپرهیزید چراکه که این کار باعث بسته شدن سوراخ خواهد شد.

 

 

ساخت پیرسینگ بینی و قیمت آن

    پیرسینگ ها بسته به جنسی که دارند از رنج قیمتی متفاوتی برخوردار خواهند بود. در این بین ارزان ترین مدل های پیرسینگ بینی از جنس استیل و نقره بوده و پس از آن بالاترین قیمت را طلا به خود اختصاص خواهد داد. برای ساخت پیرسینگ بینی می توانید مفتول های نازکی از نقره و استیل تهیه کرده و به سادگی آنها را به شکل حلقه در آورده و فضای کوچک بازی بر روی آنها تعبیه کنید که تنها به اندازه پره بینی باز شوند و سپس آن را داخل پره های بینی قرار دهید.

.

برگرفته از مطالب وبسایت aristeh