احتمالا شما هم دوست دارید، یک کمد پر از لباس های رنگارنگ داشته باشید یا اکسسوری های مختلف و انبوهی از کفش های شیک در اختیارتان باشد. حتی اگر طرفدار ساده پوشی و ساده زیستی باشید، باز هم تنوع لباس ها، کفش ها، انواع اکسسوری زنانه و…، خوشحال تان خواهد کرد. نگویید نه، که اصلا باورمان نمی شود.

    در هر حال، واقعیت این است که عده اندکی از افراد دارای چنین کمد رویایی هستند و بقیه برای این که استایل متنوع و جذابی داشته باشند باید از میان گزینه های موجودی که در اختیار دارند، دست به انتخاب بزنند. پس اگر می خواهید که یک بانوی شیک پوش باشید، بهتر است به فهرست زیر توجه کنید و از هر یک برای خود تهیه کنید. در این مقاله از زیورآنلاین درباره اکسسوری هایی برای شما بیان می کنیم که توصیه می شود که حداقل تا 30 سالگی از تهیه و استفاده آن ها خود را دریغ نکنید.

 

اکسسوری زنانه، کیف و کفشی که باید در کمد داشته باشید

    برای این که همیشه شیک و متنوع ظاهر شوید، لزوما نباید صاحب کمدی پر از لباس و وسیله اضافه باشید. با داشتن چند وسیله پوششی و آرایشی مناسب که با انواع و اقسام استایل ها سازگاری دارند به راحتی، شیک و جذاب خواهید شد. برخی از لباس ها، کفش ها و انواعی از اکسسوری زنانه در استایل ها و سبک های پوشش مختلف به خوبی می نشینند و می توان از آن ها بارها و بارها به روش های گوناگون استفاده کرد. با مطالعه این مقاله از زیورآنلاین قطعا ایده های الهام بخشی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست:

 

کتانی سفید

    وجود یک جفت کتانی یا کفش ورزشی سفید، در کمد فردی که در آستانه ۳۰ سالگی است، کاملا ضروری به نظر می رسد. این کفش هم حالت اسپورت و ورزشی دارد و هم با استایل نیمه رسمی و حتی گاهی کاملا رسمی در هماهنگی و تناسب قرار می گیرد. مثلا اگر کتانی سفیدتان را با یک عدد کت کوتاه تا بالای زانو و به جای مانتو بپوشید،

    از کیفی نسبتا رسمی استفاده کنید و شال تان جنسی از حریر یا پارچه های رسمی تر داشته باشد، امکان ورود به دنیای رسمی پوش ها برای تان فراهم خواهد شد. پس به عنوان اولین گزینه ای که باید تا قبل از ۳۰ سالگی به کمد اضافه کنید حتما کفش سفید را به خاطر بسپارید. نگران کثیف شدن آن هم نباشید چون با یک عدد دستمال مرطوب هم می توان آن را سریعا تمیز کرد.

 

شلوار مشکی تا بالای مچ

    شلوار مشکی تا بالای مچ هم یکی از آن گزینه های مهمی است که می تواند نیازتان به داشتن تیپی مناسب را در موقعیت های مختلف رفع کند. این شلوارها هم با کفش پاشنه بلند به خوبی هماهنگ می شوند و هم با کفش تخت و اسپورت. فرقی نمی کند که شلوار تا بالای مچ تان از چه جنسی باشد؛ کتان، کرپ، جین مشکی و…، در هر حال، امکان پوشیدن آن به روش های مختلف برای تان فراهم خواهد بود. ضمن این که دیگر مانند دهه های گذشته، پوشیدن شلوار پارچه ای با کتانی و کفش ورزشی خنده دار و به دور از زیبایی محسوب نمی شود. پس اگر یک شلوار مشکی تا بالای مچ خریداری کنید، قطعا ترکیب های متنوع و زیبایی از دل آن بیرون خواهند آمد.

 

کت چرمی

    کت های چرمی هم انتخابی ایده آل برای داشتن تنوع و زیبایی در استایل هستند. به عنوان خانم شیک پوشی که بعد از ۳۰ سالگی به احتمال زیاد در مراسم رسمی بیش تری شرکت خواهد کرد باید به دنبال لباس هایی باشید که امکان ترکیب کردن با انواع استایل را دارند. مثلا، کت چرمی را هم مانند دو گزینه قبلی این فهرست می توان در انواع تیپ رسمی و غیررسمی به کار برد. هر چند که پوشیدن آن با یک شلوار جین، تونیک یا مانتوی کوتاه و کفش اسپورت، فوق العاده جذاب تر است اما راه های رسمی تری هم برای سِت کردن آن وجود دارد.

 

شومیز ابریشمی

    شومیزها کاربرد بسیار گسترده ای دارند. آن ها هم در مجالس رسمی و غیررسمی قابل استفاده هستند. اگر یک عدد شومیز ابریشمی به رنگ و طرح دلخواه تان در کمد داشته باشید، دیگر با پرسش بنیادین: «حالا چی بپوشم؟» رو به رو نخواهید شد. شومیز ابریشمی را با شلوار جین، دامن مجلسی بلند و کوتاه و انواع ترکیب های دیگر تلفیق کنید و استایلی جذاب برای خود بسازید.

 

کمربند

    شاید باور نکنید که کمربندهای مختلف در طرح ها و رنگ های گوناگون یا با وجود پهنای مختلف، چطور روی ظاهرتان اثرات مثبت می گذارند. البته در انتخاب کمربند باید به نوع اندام و لباس تان، توجه ویژه ای داشته باشید ولی به طور کلی و با در نظر گرفتن یک اندام متناسب، استفاده از کمربند برای لباس های مختلف می تواند تیپ یک نواخت و معمولی تان را به استایلی خاص بدل کند. برای مثال، پوشیدن کمربند با پیراهن هایی که از زیر سینه گشاد می شوند، فکر بسیار خوبی است.فقط باید حواس تان باشد که این کمربند را از نوع باریک انتخاب کنید.

    کمربندهای پهن هم در انواع پوشش ها مناسب خواهند بود. با وجود یک عدد کمربند، تی شرت های بلند، پیراهن های کوتاه یا بلند و شلوارهای جین و معمولی تان، جلوه ای زیباتر پیدا می کند. کمربندها در دسته انواع اکسسوری زنانه قرار می گیرند و از جزئیات مهم هر استایلی به شمار می روند.شلوار جین مناسبصاحب هر تیپ و اندامی که باشید، بالاخره نوعی شلوار جین مناسب، برای تان وجود دارد. جین ها هم شما را جوان و جذاب می کننند و هم ضمن داشتن کاربردهای فراوان از دوام بالایی برخوردارند. پس بنا به سلیقه و اندامی که دارید، حتما یک شلوار جین مناسب و خوش رنگ، خریداری کنید. استفاده از یک کمربند، همان طور که دربخش قبلی گفته شد، برای شلوارهای جین، ایده بسیار خوبی خواهد بود.

 

کفش زنانه تخت

    کفش های تخت هم از آن گزینه هایی هستند که در استایل رسمی و غیررسمی به خوبی می نشینند. پس باید به دنبال اضافه کردن یک عدد کفش تخت به کمدتان باشید. بعضی از طراحان و کارشناسان مد، کفش ها را در گروه اکسسوری زنانه قرار می دهند. شاید بتوان، به نوعی، این طبقه بندی را پذیرفت اما بهتر است که کفش ها را در یک کروه کاملا مجزا قرار داد.

    چون پیچیدگی ها، ظرافت ها و نکات مرتبط با کفش، خود دنیایی به شدت وسیع است.در هر حال، چه کفش ها را در گروه اکسسوری زنانه بدانیم و چه گروهی مستقل برای شان در نظر بگیریم، باید به این قضیه دقت کنیم که کفش تخت زنانه از واجبات تکمیل کمدتان تا قبل از ۳۰ سالگی است. سعی کنید از میان رنگ های خنثی، کفش تخت تان را خریداری کنید تا ترکیبات متنوع تری با آن بسازید. البته یک پیشنهاد هم در انتخاب کفش تخت، خرید کفش قرمز است که با رنگ های متعدد سازگار است و جذابیتش بر هیچ کسی پنهان نیست.

 

بارانی

    حتما یک عدد بارانی خریداری کنید. از این حجم از قاطعیت، کمی تعجب کرده اید؟ اما تعجب نکنید. باور بفرمایید، بارانی ها از جمله لباس های پرکاربردی هستند که در بیش تر فصول سال، قابلیت استفاده دارند و علاوه بر آن، با بروز نوسانات در اندازه بدن، با باز گذاشتن دکمه های شان، هم چنان می توان روی آن ها حساب کرد.

 

کت رسمی

    کت ها، انواع مختلفی دارند و برای هر اندامی، نمونه ای مناسب وجود دارد. کت هایی که برش های شیک و صحیح دارند به کمر و برجستگی ها، جلوه خوبی می دهند .داشتن یک کت خوش برش برای هر خانمی تا قبل از ۳۰ سالگی و ورود جدی تر به موقعیت های رسمی، ضروری است. کت ها را می توان با انواع پیراهن بلند و کوتاه، سارافون، مانتو ها، شلوارها و… به تن کرد و کاملا شیک و خوش استایل شد.

 

ساعت مچی

    ساعت ها دیگر فقط برای نشان دادن زمان به کار نمی روند. با وجود انواع دستگاه های ارتباطی و تلفن های هوشمند، به راحتی می توان از زمان و ساعت خبردار شد. اما استفاده از یک ساعت مچی زیبا و شیک در استایل، حکم دستنبند و اکسسوری زنانه دارد. ساعت های نقره ای و طلایی، هم بسیار شیک و مجلسی هستند و هم استایل رسمی به شما خواهند داد.

 

رژ قرمز

    می دانید که واژه « رژ » به زبان فرانسوی به معنای رنگ قرمز است؟ رژ یا به زبان دوستان عزیز پاریسی: قوژ یعنی قرمز. اما ما به طور کلی به هر رنگ از رژی، همین واژه را نسبت می دهیم. در هر حال، یک عدد رژ قرمز را در وسایل خود داشته باشید و بدانید که جذابیت این رنگ زیبا برای هر رنگ پوست و هر فردی به شدت زیاد است. اگر بخواهیم در یک تعریف جمع و جور یا به قول دوستان فرهیخته، مینیمالیستی، رژ قرمز را تعریف کنیم باید بگوییم: جذابیت به توان N .

 

تی شرت سفید

    دقت کرده اید که بعضی از انواع اکسسوری زنانه و لباس ها برای همه دوست داشتنی و جذاب است و کم تر کسی از آن ها ایراد می گیرد و دوست ندارد که در تیپ و استایل خود از آن ها استفاده کند؟ تی شرت سفید هم در همین دسته از خانواده مد و پوشاک قرار می گیرد. داشتن یک عدد تی شرت سفید در کمدتان را جدی بگیرید. این رنگ دلربا با هر رنگ پوستی هماهنگ است. با شلوار جین، دامن و شلوارک هم به خوبی سِت می شود. پس یک عدد تی شرت سفید بخرید که ضرر نخواهید کرد.

 

کت جین

    از کت جین در استایل تان غافل نشوید. این جنس از کت دارای طرح ها و برش های مختلفی است. با توجه به اندام و سلیقه تان، مدلی مناسب برای خود انتخاب و خریداری کنید. کت جین با مانتوی بلند و کوتاه هماهنگ است و با خود حس و حالی دارد که شما را جذاب و به زبان خودمانی، باحال و بانشاط نشان می دهد.

 

اکسسوری زنانه و جواهرات ظریف

    دنیای اکسسوری زنانه و زیورآلات بسیار متنوع و جذاب است. گوشواره های بزرگ و منگوله داری را دیده اید که چند سالی است به دنیای مد و فشن وارد شده اند؟ انواع دست بندهای پهن شاد و رنگی در زیورآلات هم دیدنی است. اما برای این که یکی از پرکاربردترین نوع از زیورآلات را به مجموعه اکسسوری های تان اضافه کنید، به فکر یک گردنبند یا دست بند ساده باشید. به طور کلی، جواهرات اصل یا بدلی ساده می تواند همیشه برای تان مورد استفاده قرار بگیرد و شما را به یک بانوی شیک و برازنده بدل کند. مثلا گردنبندی با زنجیر ظریف طلایی و یک آویز مروارید، هیچ جایی برای شک و تردید در خرید باقی نمی گذارد.

 

دامن میدی

    عاشق دامن های کوتاه یا اصطلاحا مینی ژوپ ها (این هم یک لغت فرانسوی به معنای دامن کوتاه است) هستید؟ حق دارید، دامن های کوتاه به شدت جذاب و جوانانه هستند. اما این عشق و تعصب نباید مانع از آن شود که دور انواع دیگر دامن را خط بکشید. مثلا دامن های میدی از عناصر واجب برای کمد لباس یک خانم بالغ و عاقل هستند.

    این دامن ها را می توان در مهمانی ها و مراسم مختلف به تن کرد و دیگر نگران اندازه آن ها نبود.چون نه به اندازه دامن های کوتاه، امکان نامناسب و ناهماهنگ بودن آن در یک مراسم وجود دارد و نه به اندازه دامن های بلند، سبک و استایل تان را تحت تأثیر قرار می دهند.

    به عبارت ساده تر، دامن میدی، در میانه قرار دارد و با پوشیدن آن نه خیلی کم سن و در بعضی مراسم ناموجه به نظر می رسید (چیزی که در برخی موقعیت ها برای دامن کوتاه پیش می آید) و نه به شدت رسمی و بزرگسال (چیزی که با پوشیدن دامن بلند گاهی اتفاق می افتد) خواهید بود.

 

کفش پاشنه بلند ساده

    حالا که در آستانه ۳۰ سالگی قرار دارید، احتمال این که به مراسم رسمی مانند جشن ها و مهمانی های مختلف دعوت شوید بسیار بیشتر از قبل است. مثلا در مراسم و جشن های محیط کار یا عروسی دوستان تان و… . پس یک عدد کفش پاشنه بلند ساده خریداری کنید و نگران رسمی بودن تیپ و استایل تان نباشید. چون پوشیدن کفش پاشنه بلند ساده حتی از یک لباس خواب ساده هم تیپی رسمی و زیبا می سازد.

 

لباس خواب

    با همان لباسی که به رخت خواب می روید، در طول روز در خانه ظاهر نشوید. شب ها، تعریق بیش تر است و ضمنا رفتن به رختخواب با لباسی که در طول روز با آن می چرخید باعث می شود که نظافت رختخواب نادیده گرفته شود. نباید ملحفه ها در تماس با لباس هایی باشند که با مبل و اشیای مختلف خانه در تماس بوده است.

    درباره عرق کردن هم نکته بسیار مهمی وجود دارد. زمانی که به خواب می روید، عرق می کنید و بهتر است که حداقل هر هفته لباس خواب تان را بشویید. حال اگر با همان لباس های منزل، بخوابید، در طول روز پیراهنی عرق کرده را روی تن خود حمل خواهید کرد. یک دست لباس خواب منظم تهیه کنید و مرتب تر باشید.

 

عینک آفتابی مرغوب

    عینک آفتابی هم از ضروری ترین انواع اکسسوری زنانه است. نمی توانید ادعا کنید که به دنیای مد و فشن تسلط دارید اما یک عدد عینک آفتابی مناسب و مرغوب نداشته باشید. عینک های آفتابی هم برای محافظت چشم و پوست استفاده می شوند و هم نقش بی بدیلی در خوش تیپ تر شدن و جذابیت تان ایفا می کنند. پس بنا به فرم صورت تان به دنبال خرید یک عینک عالی باشید. برای خرید عینک آفتابی مناسب از میان طرح های کلاسیک انتخاب کنید و بدانید که این طرح ها با آمدن و رفتن مدل های عجیب و غریب و متنوع هم چنان پرطرفدار و مناسب باقی می مانند.

 

کیف بزرگ

    کیف های بزرگ بسیار شیک هستند. این کیف ها هم به استایل تان جذابیت چشم گیری می دهند و هم کاربردهای متنوعی دارند. برای حمل وسایل مختلفی که به سرکار، خرید و… می برید، کیف های بزرگ انتخابی درجه یک هستند. از سوی دیگر، استفاده از آن ها در تیپ رسمی و مهمانی ها هم بسیار متداول شده است.

 

یقه اسکی

    یقه اسکی، انتخابی ایده آل برای پاییز و زمستان است. از آن می توانید زیر مانتو، پالتو، بارانی و… بهره ببرید یا به سادگی با هماهنگ کردن آن با یک عدد شلوار جین یا…، تیپی مناسب برای انواع مهمانی ها داشته باشید. البته یادتان باشد که اگر گردن بلندی ندارید، انتخاب یقه اسکی، یک خطای بزرگ و استراتژیک خواهد بود.

 

کیف دستی مهمانی

    برای رفتن به عروسی یا یک مهمانی رسمی، کوله پشتی با خود می برید؟ جواب قطعا خیر است. پس با قرار گرفتن در آستانه ۳۰ سالگی، برای خود یک کیف دستی شیک تهیه کنید و با مراقبت از آن تا سال هایِ سال در مجالس گوناگون بدرخشید.

 

ساک متوسط

    حالا دیگر به سن و سالی رسیده اید که برای سفر کردن نیازی به اجازه کسی ندارید. نه متکی به گروه های دوستی هستید و نه لزوما باید با خانواده به سفر بروید. پس بهتر است، یک ساک در ابعاد متوسط خریداری کنید و با برنامه ریزی برای سفرهای آخر هفته یا سفرهای چند روزه خود، دل به جاده بزنید. ساک متوسطی که سبک و جادار است برای مقاصدی که برای خود در نظر گرفته اید، لازم خواهد بود.

 

نیم بوت ساق دار

    نیم بوت ساق دار مشکی درست به اندازه یک تی شرت سفید کاربردی است. این نیم بوت ها با پاشنه های تخت یا ساده در انواع تیپ و استایل کاربرد دارند. خرید یک عدد نیم بوت ساق دار شیک و ساده به شما به طور جدی توصیه می شود.

 

اکسسوری طلایی یا نقره ای

    اکسسوری زنانه به رنگ طلایی و نقره ای برای کمدتان ضروری است. چون این دو رنگ هم شیک و مجلسی هستند و هم در استایل اسپورت کاربرد دارند. ضمن این که طلایی و نقره ای را می توان در دسته رنگ های خنثی برای مد و فشن در نظر گرفت و آن ها را با رنگ های مختلف هماهنگ کرد. کیف و کفش، زیورآلات، کمربند و… را در رنگ های طلایی و نقره ای تهیه کنید و از بابت کاربردی بودن آن شک به دل تان راه ندهید.

 

کفش بی رنگ

    کفش های بی رنگ یا اصطلاحا نود(NUDE) از جمله کفش هایی هستند که با هر رنگی هماهنگ می شوند. دقت کرده اید که گاهی، تکمیل استایل برای رفتن به یک مهمانی چقدر دشوار می شود؟ علت این دشواری، ناآگاهی از رنگ مناسب برای ست کردن بخش های مختلف استایل است. حال اگر یک جفت کفش بی رنگ داشته باشید، حداقل از بابت کفش ها دل نگران نخواهید بود.

 

گردن بندهای بلند

    گردن بندهای بلند از انواع پرکاربرد اکسسوری زنانه هستند. چون هم می توانید آن ها را به دور گردن بپیچید و چند دور مجزا با آن ها ایجاد کنید و هم می توان آن ها را به همان شکل بلند استفاده کرد. در نتیجه با لباس های مختلف و مدل های گوناگون هماهنگ می شوند. هم می توان با آن ها به تیپ و استایلی اسپورت و غیررسمی رسید و هم رسمی.

 

گوشواره های میخی

    گوشواره های میخی تقریبا با هر مدل مو، شکل صورت و مراسمی هم خوانی دارند. به همین خاطر با اضافه کردن آن ها به جعبه اکسسوری زنانه یا جا گوشواره ای خود، به اکسسوری به شدت پرکاربرد و جذابی دست پیدا می کنید.

 

پیراهن مشکی ساده

    یک پیراهن مشکی ساده هم در کمدتان داشته باشید. این پیراهن می تواند میدی باشد یا کوتاه. یقه آن هم باید بنا به شکل بدن تان انتخاب شود. نکته مهم درباره داشتن چنین لباسی در کمدتان، این است که پیراهن مشکی برای موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و اگر یک دفعه و ناگهانی به یک مهمانی یا مراسم دعوت شدید، به هیچ عنوان غافل گیر نمی شوید و می توانید یک راست به سراغ پیراهن مشکی ساده بروید و بدون خطر کردن در طراحی استایل تان، تیپی مناسب داشته باشید.

 

روسری، شال یا دستمال گردن ابریشمی

    روسری، شال یا دستمال گردن ابریشمی هم در دسته انواع اکسسوری زنانه قرار می گیرند. رنگ و طرح مناسبی از آن ها را خریداری کنید و در زمستان، تابستان و هر فصل دیگری در تیپ و استایل خود به کار بگیرید. استفاده از شال و روسری یا دستمال گردن ابریشمی در کنار یک تی شرت ساده هم می تواند، توجه شما به مد و سلیقه تان را به رخ بکشد.

 

لباس یا اکسسوری طرح پلنگی

    اکسسوری یا لباس پلنگی هم می تواند مانند رنگ نقره ای و طلایی در گروه خنثی قرار بگیرد. یعنی با هر رنگی سازگاری دارد. پلنگی هم در استایل غیررسمی و هم در موارد رسمی به خوبی می نشیند و داشتن لباس یا اکسسوری با این طرح، شما را خوش سلیقه و جذاب تر جلوه خواهد داد.

 

سخن آخر

    توصیه زیورآنلاین به شما این که فهرست فوق را بار دیگر مرور کنید و ببینید که کدام یک از گزینه ها را در کمد دارید و به چه چیزهای دیگری نیازمند هستید. مطمئن باشید که با وجود داشتن این لباس ها، تیپ و استایل تان از این رو به آن رو می شود و دغذغه این که چه چیزی به تن کنید از شما کاملا دور خواهد شد. با مطالعه این مقاله امیدواریم ایده های خوبی جهت خرید هر یک از این پیشنهادات پیدا کنید و در چند گام ساده، به انبوهی از لباس ها و انواع اکسسوری زنانه دسترسی پیدا کنید.

 

تحقیق و گردآورنده زهرا فتحی