یکی از خوش نام ترین برندهای مطرح دنیای جواهرات که محبوب لاکچری گردهای ثروتمند جهان قرار گرفته است، مثل تیفانی، برند بولگاری (Bulgrai) بوده که جایگاه خاصی در صنعت مد و لباس جهان دارد و در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد تکمیل استایل برخی از سلبریتی های سینما و موسیقی با جواهرات و اکسسوری های این برند پر زرق و برق ایتالیایی بودیم.

    در این مقاله از زیورآنلاین نگاهی داریم به محصولات جواهرسازی بولگاری و شماری از محصولات این برند معتبر که از سنگ های سبز زمرد و مالاچیت ساخته شده است را تحلیل می کنیم. با ما همراه باشید.

داستان بولگاری

    بولگاری، جواهرسازی ایتالیایی توسط یک شهروند یونان به نام سوتیریوس وولگاریس تاسیس شد. برندی در زمینه طراحی و تولید اکسسوری و کیف و ساعت و جواهرات زنانه و مردانه و حتی عطر که توانست ظرف یک قرن اخیر در فهرست برندهای ممتاز دنیای جواهرات، گوی سبقت را از رقبای سر سخت بر بیاید. وولگاریس جوان که در اواخر قرن نوزدهم میلادی، یونان را به سمت رم ایتالیا ترک کرد و به عنوان یک نقره کار حرفه ای، وارد عرصه جواهر سازی شد. او نام خود را به بولگاری تغییر داد تا تلفظ آن بهتر باشد.موسسه بولگاری کار اصلی خود را از سال ۱۸۸۴ میلادی در یک جواهر فروشی در مرکز رم آغاز کرد. سوتیریوس، کسب و کار خود را با کمک دو پسرش راه اندازی کرد و پس از مرگ یکی از آن ها، هم چنان این کسب و کار پر زرق و برق را ادامه داد و توانست آن را در اوایل قرن بیستم میلادی، بین المللی کرده و فروشگاه هایی در نیویورک و پاریس و ژنو (پایتخت ساعت و جواهرات لوکس) راه اندازی کند.

تصویری از GINZA TOWER در شهر توکیو ژاپن که با طرح سر مار که نماد بولگاری است، نورپردازی شبانه جذابی را برای این برج در پایتخت چشم بادامی های شرق آسیا به ارمغان آورده است.

در این عکس شاهد نورپردازی فوق العاده و دکوراسیون شیک یکی از مغازه های بولگاری در پاریس هستیم که برای جشن کریسمس ۲۰۱۹ معماری منظر بی نظیری را به نمایش گذاشته است.برند بولگاری از اواخر دهه هفتاد قرن بیستم میلادی توانست فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید ساعت های مچی لوکس زنانه و مردانه آغاز کرده و با استقبال گسترده مشتریان مشکل پسند و لاکچری دوست خود از سراسر جهان مواجه شود. سوفیا لورن، الیزابت تایلور و آدری هپبورن، هنر پیشه های تاریخ ساز جذاب سینمای قرن بیستم بودند که بولگاری توانست آن ها را شیفته طرح های هندسه محسور کننده خود کرده و چهره های پر نفوذی برای معرفی محصولاتش پیدا کند.

اکنون بولگاری هم در زمینه جواهرات و عطر واکسسوری و هم در حوزه هتلداری لوکس فعالیت دارد. تعریف لاکچری را می توان در بولگاری جست و جو کرد. شرکت LUXURY GROUP از جمله موسساتی است که برای ساخت هتل های بولگاری فعالیت دارد. هتل های بولگاری در دوبی و شانگهای و پکن و میلان و بالی اندونزی ساخته شده و اکنون برخی از سهامش به هلدینگ LVMH واگذار شد. بیزینس پلن و مسئولیت اجتماعی بولگاری را دانشجویان مدیریت و فناوری اطلاعات و گردشگری در سایت این برند جست و جو کنند که حاوی درس های عالی برای عاشقان کسب و کار لاکچری (luxury business) است.

در این عکس شاهد محصولات انگشتر الماس نشان از کالکشن زمستانی جواهر سازی بولگاری ایتالیا هستیم که دسامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد

شاهد حلقه هایی با نشان سر مار مزین به الماس از برند بولگاری هستیم که به عنوان هدایای کریسمس ۲۰۱۹ معرفی شد.محصولات برند بلوگاری بیش تر متمرکز روی جواهرات است که به بهترین سبک انجام می شود. تلفیقی از پارامترهای تحسین برانگیز از هنرهای یونانی، ایتالیایی و البته فرانسوی تا محصولی چشم گیر را در اختیار مشتریان مشکل پسندی قرار دهد که همیشه انتظارشان از برند لاکچری بولگاری، فراتر از تصور است. شکل سر مار، از جمله طرح های محبوب برند بولگاری محسوب می شود که بعضا روی سگگ کیف ها و دستبندهای و ساعت مشاهده می شود.

 

کالکشن های برند بولگاریبرند بولگاری دارای کالکشن هایی است که در این گفتار به شماری از آن ها اشاره می شود.

 

    کالکشن PARENTESI از جمله کالکشن های جواهر سازی بولگاری ایتالیا بوده که الهامی از کشور ایتالیا معرفی شده که به معنی قفل و بست است. در این کالکشن چشم گیر که معمولا رگه هایی از آن در هشتگ های جواهرات اینستاگرام نیز به چشم می خورد، شاهد حضور پر رنگ چفت و بست های ظریف هستیم. به دلیل داشتن نگین و سنگ کم تر به نسبت سایر جواهرات این کالکشن، برای استایل های مینیمال بانوان شیک پوش توصیه می شود.

دو محصول از کالکشن این برند

دو محصول از کالکشن بولگاری بولگاری*کالکشن BVLGARI BVLGARI از دیگر کالکشن های مطرح بولگاری است و احتمالا محصولات این کالکشن را روی گردن و دست و گوش سلبریتی ها روی فرش قرمز از بفتا و گلدن گلوب و اسکار دیده اید. کالکشن بولگاری بولگاری، الهامی از سبک های یونانی است. تلفیق سنت و مدرنیته که حضور فعالی در این کالکشن دارد. دایره هایی را شاهد هستیم که در آن، سنگ های ظریف کار شده و در کنار آن هم سنگ های قیمتی به طرز ماهرانه ای استفاده شده است که برش فوق العاده ای دارد. الهامی خوب برای دانشجویان طراحی طلا و جواهرات ایران که این روزها امکان تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی برای آن ها وجود دارد. این کالکشن مخصوص خانم هایی با استایل تلفیقی بوده و اگر به نگین رنگی علاقه دارید، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

تصویری از SERPENTI BRACELET WATCH BULGARI

کالکشن SERPENTI که در ادامه به معرفی شماری از جواهرات زمرد نشان آن می پردازیم، از دیگر کالکشن های بولگاری است که الهامی از اساطیر یونان محسوب می شود. اساطیری از خواستگاه بولگاری. انگیزه این کالکشن را نمایش پیچیدگی انسان و ظرافت انسانی و تلفیقی با اسطوره های یونان مثل سر مار دانسته و برای جواهر دوستانی که علاقمند به نوستالژی و روایت های تاریخی در طراحی استایل هستند، یک گزینه باشکوه خواهد بود. حضور سنگ های قیمتی و رنگی به نسبت دیگر کالکشن ها پر رنگ تر است.

در عکس بالا شاهد گردن بند DIVA’S DREAM از برند بولگاری هستیم که یکی از ده مدل شکیل و خوش تراش و با شکوهی است که این برند ایتالیایی با برند HARRODS انگلیس که از لوکس ترین فروشگاه های این کشور محسوب می شود،‌ با نام BULGRAI تولید کرد. این مدل از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و با سنگ مالاچیت و الماس تزیین شده است. شکوهی سلطنتی داشته و ایده ای الهام بخش برای طراحان جوان و جواهرساز های حرفه ای محسوب می شود.

در این عکس شاهد انگشتر الماس خوش تراشی از برند بولگاری هستیم که هم چون گردن بند بالا یکی از مدل های ساخته شده برند ایتالیایی برای فروشگاه لوکس هرولدز لندن در نزدیکی میدان پیکادلی است و در ساخت آن از پلاتین استفاده شده و با سنگ زمرد ۴.۲۵ قیراطی و الماس، ظریف کاری شده که ترکیبی با شکوه و پر زرق و برق را برای لاکچری گردهای عاشق مدل های بولگاری به ارمغان می اورد.

در عکس بالا، شاهد گردنبندی به نام SERPENTI از برند بولگاری هستیم که دارای دستبند ست می باشد. این گردنبند هم از کالکشن محصولاتی است که به تعداد محدود، این برند برای فروشگاه لاکچری گرد های لندن یعنی هرولدز طراحی کرد. از طلای هجده عیار ساخته شده و با سنگ مالاچیت و الماس، ظریف کاری شده و شصت و پنج هزار پوند قیمت گذاری گردید.

در عکس بالا شاهد مدل دست بند این ست هستیم که شصت هزار پوند قیمت گذاری گردید.*کالکشن DIVAS’ DREAM که نمونه ای از آن را در بالا شاهد بودید، از کالکشن های بولگاری است که ظرافت زنانه را تداعی کرده و هم چون عطر های بولگاری، چشم گیر و جذاب است. الهامی از زنان قدرتمند و جذاب ایتالیایی که با طرح های هندسی و گل، ترکیبی مرصع را به نمایش در می آورد و جلوه باشکوه دارد. اگر می خواهید در عین زیبایی، ظرافت زنانه پر زرق و برقی داشته باشید، کالکشن دیواس دریم بولگاری را در نظر داشته باشید.

کالکشن SAVE THE CHILDREN از جمله کالکشن های بولگاری است که برای کمک به موسسه حمایت از کودکان و فعالیت های نیکوکارانه این برند در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی (CSR) طراحی و عرضه شد. رنگ جواهرات نقره ای داشته و نام SAVE THE CHILDREN (نجات زندگی کودکان ) روی آن حک شده است.

کالکشن B.ZERO را می توان یک سبک کلاسیک و مینیمالی از بولگاری دانست که سادگی باشکوهی داشته و طراحی خلاقانه این برند ایتالیایی را پس از صد سال به نمایش می گذارد. جواهراتی با نگین کم و سنگ کم اما بدنه شکیل را روایت می کند. رزگلد و نقره ای از جمله رنگ های به کار رفته در محصولات کالکشن بی زیرو وان است.

ساعت های بولگاری در همه جای دنیا مشتریان زیادی دارد. رقم های سرسام آور اما مشتریانی مشتاق و علاقمند به این برند محبوب لاکچری گردهای اروپایی. در این ساعت، سنگ های قیمتی زیادی به کار رفته و بعضا یک ساعت دارای صدها قطعه است که با موتورهای پیچیده کار می کند و فناوری ان در اختیار شرکت های معدودی در جهان قرار دارد.

اکسسوری های بولگاری مثل تیفانی و والنتیو، بسیار محبوب است. از کیف پول و عینک و شال و کیف دستی گرفته تا انواع محصولاتی که بانوان برای استایل های خیابانی و شیک استفاده می کنند. کیف های چرمی رنگارنگ این برند با قیمت های نجومی، از دیگر محصولات این به شمار می رود.

این ساعت با پوست کروکودیل ساخته شده و درون آن با الماس ظریف کاری شده است.*امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این گفتار توانسته باشد شما را با کسب و کار بولگاری آشنا کرده باشد. اگر خواستید دنیای تحسین برانگیز و پر زرق و برق محصولات طلا و جواهرات و اکسسوری گران قیمت این برند را به منظور ایده هایی الهام بخش مشاهده کنید، به سایت و هشتگ بولگاری و هم چنین صفحه اختصاصی آن در اینستاگرام رجوع کنید. در صورتی که خواهان تحصیل در رشته طراحی طلا و جواهرات هستید، مقطع کارشناسی ارشد آن در میلان و پاریس و لندن در کالج های مطرحی ارائه می شود.

برگرفته از لوکس تهران