آیا شما به دنبال خرید دستبند چرم مردانه هستید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که کدام یک بهتر است و مناسب مچ دست شماست؟ در سال های اخیر، دستبندهای چرم محبوبیت زیادی در بین آقایان پیدا کرده اند! حقیقت این است صدها مدل دستبند چرم مردانه وجود دارد. اما بسیاری از آقایان نمی دانند که انتخاب دستبند باید با دقت انجام شود. در این مقاله از زیورآنلاین با چند نکته جالب و مهم در خصوص انتخاب دستبند چرم مناسب با شما عزیزان هم راه خواهیم بود. مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

    براساس یافته های محققان مشخص شده که از زمان های بسیار دور، انسان از پوست حیوانات استفاده کرده است و چندی نکشیده که به دلایل مختلفی از جمله ساختن سرپناه و هم چنین لباس برای خود از چرم استفاده کرده است. بسیار دشوار است که تاریخچه دستبند چرم مردانه را ردیابی کنیم. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از اولین انسان ها دستبند چرم را برای متمایز کردن نقش قبیله ای، مانند متمایز کردن خود به عنوان رهبر گروه با افراد عادی، می پوشیدند. البته بنا به یافته ها می شود گفت تا زمان مصریان باستان واقعا دستبندهای چرم مورد استفاده قرار نگرفتند. به عنوان مثال، ما می دانیم که سلسله هایی از فرعونیان مصر، یک مدل دستبند چرم به عنوان نماد سلطنت می پوشیدند.

    در یونان باستان و رم نیز دستبندهای چرم توسط سربازان مورد استفاده قرار می گرفت و نشانی از وفاداری و رتبه سربازان بود. گفته می شود که گلادیاتور معروف اسپارتاکوس یک دستبند ساده قهوه ای به دور مچ دست راست خود برای نشان دادن قدرتش می بست.

 

کدام طرح و مدل را انتخاب کنم؟

    انتخاب مدل و طرح دستبند به مقدار زیادی سلیقه ای است. ما در این بخش قصد داریم به معرفی انتخاب هایی که می توانید داشته باشید بپردازیم تا انتخابی مناسب داشته باشید.

 

دستبند چرم مردانه پهن و ساده

    محبوب ترین دستبندهای چرمی، دستبندهای پهن و ساده هستند. مچ بندهای چرمی که گاها با فلزات تزئین شده اند.

 

خوبی ها

    - این دستبندها برای موقعیت های غیر رسمی کاملا مناسب هستند.

    - اگر از این دستبندها به خوبی مراقبت شود تا سال ها امکان استفاده از آن ها را خواهید داشت.

    - مناسب برای افرادی که مچ دست بزرگ یا متوسطی دارند.

 

بدی ها

    - ممکن است در هر موقعیت و استایلی نتوانید از این دستبندها استفاده کنید.

    - حرکت مچ دست را ممکن است محدود کند و با این دستبندها راحت نباشید.

    - این دستبندها با آستین پیراهن های مردانه ممکن است در تداخل باشد و مجبور باشید آستین پیراهن را تا بزنید.

 

دستبندهای چرم مردانه طرح دار و با جزئیات

 

    دستبندهای طراحی شده ممکن است انتخاب شما باشد و دوست داشته باشید مدلی کار شده با فلزات و متمایز را انتخاب کنید.

 

خوبی ها

    - این دستبندها برای تکمیل استایل های کژوال کاملا مناسب هستند و با تی شرت های مردانه به خوبی هم خوانی دارند.

    - برای استفاده روزمره مناسب هستند.

    - افرادی که مچ دست باریکی هم دارند می توانند از این مدل دستبند چرم مردانه استفاده کنند.

 

بدی ها

    - برای استفاده در محیط کار مناسب نیستند.

    - مراقبت از این مدل دستبندها نسبت به دستبندهای ساده سخت تر خواهد بود.

 

دستبند چرم مردانه باریک

    دستبندهایی که بند باریکی دارند هم بین آقایان محبوب هستند.

 

خوبی ها

    - برای افراد با مچ دست باریک هم مناسب است.

    - معمولا برای همه موقعیت ها قابل استفاده است.

 

بدی ها

    - این دستبندها استحکام زیادی ندارند.

    - تمیز کردن و مراقبت از این دستبندهای چرمی دشوار است

 

مراقبت و تمیز کردن دستبند چرم مردانه

    هنگامی که یک دستبند چرمی خریداری می کنید مهم است که نکات نگهداری از چرم را هم بیاموزید. دستبندهای چرم مستقیما با پوست در تماس هستند و در طول زمان آلوده می شوند و حتی ممکن است بوی نامطبوعی بگیرند. قبل از این که نکات و اصول تمیز کردن و نگه داری دستبندهای چرمی را بگوییم بهتر است بدانید که هرگز نباید با دستبندهای چرمی دوش بگیرید یا شنا کنید چون حتما چرم آن آسیب خواهد دید.

 

لوازمی که برای تمیز کردن دستبند چرم نیاز خواهید داشت:

    - پارچه های پنبه ای

    - صابون ملایم

    - نرم کننده و واکس چرم

    با استفاده از یک پارچه، دستبند را تمیز کنید تا خاک، گرد و غبار یا سایر آلودگی ها را از بین ببرد. یک پارچه تمیز را با چند قطره صابون مایع و آب آغشته کنید و هر دو سطح دستبند چرم را با حرکات دایره ای ملایم تمیز کنید. یک پارچه تمیز دیگر بردارید و با آب کمی آن را مرطوب کنید و باقی مانده صابون را از روی دستبند پاک کنید. دستبند را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا خشک شود. هنگامی که دستبند چرمی خشک شد باید از یک نرم کننده و یا واکس چرم باکیفیت استفاده کنید.

    خرید دستبند چرم و طلابه عنوان یکی از محبوب ترین اکسسوری های مردانه و زنانه بسیار رایج است. این نوع دستبندها علاوه بر کارایی و سبک همه پسندشان به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارند بیش تر مورد توجه قرار می گیرند؛ اما نکته ای که در مورد دستبند چرم و طلا اهمیت دارد اطلاع از نحوه نگهداری آن است.اگر قبلا هرگز دستبند چرمی نداشته اید، ممکن است از تفاوت دستبند چرمی با سایر دستبندهایی که دارید، آگاهی نداشته باشید. پس توصیه می کنیم برای مراقبت بهتر از زیورآلات چرمی خود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

به دور از رطوبت نگهدارید

    رطوبت یکی از مهم ترین عوامل فرسودگی چرم است. اگر به فکر خرید دستبند چرم هستید اولین نکته ای که باید در مورد آن رعایت کنید دور نگه داشتن دستبند از رطوبت است. به هیچ عنوان نباید با دستبند چرم استحمام یا شنا کرد! اگر عادت دارید مدام دستان خود را بشویید حواستان باشد که پس از شستن دست ها دستبند خود را با پارچه ای نخی خشک کنید.

    فراموش نکنید که دستبند چرم هرگز کاملا ضدآب نیست و اگر به صورت کاملا ضدآب ساخته شود قسمتی از خواص طبیعی خود را از دست خواهد داد. پس حواستان باشد که به محض خیس شدن چرم آن را به کمک پارچه ای لطیف خشک کنید. آب می تواند به دستبند چرم شما آسیب برساند و باعث لکه دار شدن، تغییر رنگ یا فرسودگی آن شود. هم چنین اگر رطوبت بر روی دستبند چرمی باقی بماند احتمال کپک زدن وجود دارد.

 

به دور از حرارت و تابش مستقیم آفتاب نگهدارید

    آفتاب و حرارت از دیگر دلایل فرسودگی و از بین رفتن رنگ دستبندهای چرمی هستند. البته منظور ما از تابش آفتاب قرارگیری دستبند زیر نور مستقیم برای مدت زمان طولانی (5 ساعت مستمر) است. پیشنهاد می کنیم زمانی که از دستبند خود استفاده نمی کنید آن را داخل جعبه مخصوص آن قرار دهید.

 

لکه های روی چرم را جدی بگیرید

    دستبند چرمی ممکن است در معرض آب، روغن، اسپری و مواد آرایشی لکه دار شود. اگر لکه عمیقی روی چرم ایجاد شده است باید آن را به سرعت پاک کنید؛ اما برای از بین بردن لکه به هر روشی متوسل نشوید. چون در این صورت ممکن است به چرم آسیب بزنید.

 

با یک پارچه مرطوب تمیز کنید

    اگر لکه روی چرم هنوز قدیمی نشده است می توانید آن را به راحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید و بعد اجازه دهید تا در معرض هوای آزاد خشک شود. چرم جنس لطیف و حساسی دارد پس مواظب باشید با کشیدن پارچه روی دستبند چرمی خود خراش ایجاد نکنید.

 

پاک کننده قوی ممنوع

    استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن چرم ممنوع است. حتی صابون هم می تواند به چرم آسیب برساند. توصیه ما این است که برای تمیز کردن دستبند چرمی خود به همان دستمال نم دار بسنده کنید و در صورتی که لکه سختی بر روی دستبند ایجاد شده است از محلول رقیق آب و صابون برای تمیز کردن لکه های قدیمی و عمیق کمک بگیرید. به طور کلی دستبندهای چرمی نیازی به تمیز شدن با محلول های شوینده قوی تر از آب ندارند.

 

مواد بهداشتی و آرایشی را دور نگهدارید

    بهتر است زمان استفاده از مواد آرایشی و انواع اسپری و عطر دستبند چرمی خود را درآورید. این مواد دارای خاصیت شیمیایی بوده و اگر به صورت مستقیم بر روی دستبند چرمی شما ریخته شوند باعث آسیب و هم چنین لکه دار شدن آن می شوند.

 

نگران خراشیدگی های کوچک نباشید

    یکی از بزرگ ترین دغدغه های افراد هنگام خرید دستبند چرم و طلا فکر کردن به احتمال خراشیدگی و ساییدگی چرم است. باور کنید که ایجاد خراش های کوچک بر روی دستبند چرمی شما زیبایی آن را خدشه دار نمی کند بلکه روندی طبیعی در استفاده طولانی مدت از آن است. بیایید این طور به ماجرا نگاه کنید که وقتی پس از سال ها پوشیدن چند خراش روی سطح دستبند چرمی شما ایجاد شود در واقع نشان دهنده قدمت این دستبند، استفاده مداوم و در نتیجه علاقه مندی شما به آن است.