تنوع در طرح و رنگ زيورآلات آن قدر زياد است كه گاهي انتخاب را با همه زيبايي هايش سخت مي كند اما هميشه يك راه ساده براي رسيدن به انتخاب بهتر در ميان اين همه طرح و نقش وجود دارد؛ البته قبل از آن كه ظرافت و زيبايي آن ها شما را مبهوت كند! قبل از انتخاب، تناسب و هماهنگي را در نظر بگيريد، مثلا اين كه انواع و اقسام گردن آويزهاي بلند يا كوتاه براي كدام چهره ها مناسب تر است يا حتي اين كه گوشواره هاي آويزي با چه چهره اي سازگارتر است. در انتخاب زيورآلات راز تناسب ها را دست كم نگيريد؛ اين راز به شما مي گويد چه طور هماهنگ با سليقه و زواياي چهره تان به انتخاب هاي بهتر برسيد و بیش تر جلوه کنید. در این مطلب از زیورآنلاین سعی کردیم به این مساله بپردازیم.

 

برای قد بلندها

    اين گردنبند طوقي شكل طوري طراحي شده كه دقيقا دور گردن كيپ مي شود و به خاطر همين ويژگي براي خانم هايي كه گردن كوتاه يا پهن دارند، انتخاب مناسبي نيست در عوض خانم هايی كه گردن باريك و بلند دارند، مي توانند از اين مدل استفاده كنند.ايده اصلي طراحي اين گردنبند از سينه ريزهاي قديمي گرفته شده است و به دليل حالت آويز مانندش گردن را بلند و كشيده تر نشان مي دهد. براي به چشم آمدن آن هم بهتر است سراغ لباس هاي يقه هفت برويد؛ چون يقه ظريف اين لباس ها زيبايي اين گردنبند را در خودش پنهان نمي كند.

 

برای آن ها که ظاهری ساده دارند

    اين گردنبند به دليل طراحي شلوغش براي خانم هايي مناسب است كه معمولا ظاهري ساده دارند. اگر شما هم تركيب رنگ اين گردنبند و البته شلوغي آن را مي پسنديد بايد دور لباس هاي پر طرح و نقش را خط بكشيد چون در اين صورت گردنبند شما آن طور كه بايد به چشم نمي آيد.

 

برای صورت هاي گرد

اگر به طرح هاي سنتي و به خصوص رنگ آبي فيروزه اي علاقه داريد مي توانيد به انتخاب اين گوشواره ها فكر كنيد. ضمن اين كه اين مدل به دليل حالت بيضي شكل آن چهره شما را كشيده تر نشان مي دهد.

 

اگر موهای تان را می بندید

    اگر ظرافت براي شما مهم است در انتخاب اين مدل گوشواره شك نكنيد. البته اين را هم درنظر بگيريد كه براي به چشم آمدن بيش تر اين مدل بايد موهاي تان كاملا بسته باشد.

 

برای مستطیل ها

    اگر مدل هاي شلوغ را مي پسنديد گوشواره آويزي ی چندلیر مي تواند انتخاب مناسبي براي شما باشد. گوشواره آویزی به دليل نوع طراحي آن براي صورت هاي مستطيلي انتخاب مناسبي است چون زاويه اين چهره ها را مي گيرد و باعث مي شود فرم صورت بهتر به نظر برسد.

 

فانتزی ظریف

یک مدل گوشواره آویز بلند مثلا به شکل پروانه که متصل به یک نوع سنگ طرح یشم، عقیق یا فیروزه، يك مد ل كاملا فانتزي و در عين حال ظريف است اما طبيعي است كه به دليل بلند بودن، صورت شما را كشيده تر نشان مي دهد بنابراين براي خانم هايي كه صورت هاي پر و درشتي دارند انتخاب مناسب تري است.

 

منابع: iranbanou.com