برای آقایانی که می خواهند شیک باشند، هیچ اکسسوری بهتر از دکمه سر دست نیست. دکمه سر آستین دکمه هایی هستند که برای تزیین و بستن دو بخش سر آستین پیراهن مردانه استفاده می شوند. یک طرف دکمه سر آستین به اندازه جا دکمه سر آستین است و بخش دیگر آن که بزرگ تر است، تزیینی می باشد.هر دو بخش با یک میله به هم وصل می شوند. این اکسسوری اکثرا در مراسم رسمی استفاده می شود و تاثیر زیادی در ظاهر کت یا پیراهن مردانه دارد. انتخاب دکمه سر آستین نیاز به مهارت دارد، از این رو که باید با مدل و رنگ پیراهن تان ست باشد. در این مقاله از زیورآنلاین نکاتی را برای تان آورده ایم تا در انتخاب آن حرفه ای تر عمل کنید.

 

کراوات یا پاپیون مشکی

 

    اگر برای رفتن به یک میهمانی از کراوات یا پاپیون مشکی استفاده کرده اید، پس استفاده از دکمه سر آستین برای شما واجب است. برای این که آن ها با کراوات تان ست باشد، بهتر است که مدلی کلاسیک را انتخاب کنید. به عنوان مثال دکمه سر آستین نقره ای یا طلایی رنگ می تواند در کنار کراوات مشکی انتخاب مناسبی باشد. به طرح آن ها نیز دقت کنید. طرح های مینیمال و ساده تر با ظاهر شما بیش تر جور در می آید.

 

پاپیون سفید

 

    پاپیون سفید رسمی تر از کراوات مشکی است، از این رو برای موقعیت های خیلی خاص مانند نامزدی یا عروسی پیشنهاد می شود. برای ست کردن دکمه سر آستین با این تیپ، به دنبال مدلی بسیار شیک و خاص باشید. اگرچه تنوع زیادی در میان آن ها وجود دارد اما پیشنهاد ما این است که مدل های مروارید دار را انتخاب کنید. از این رو که سفیدی آن با سفیدی پاپیون تان به زیبایی ست می شود.

 

پیراهن سفید

 

    پیراهن سفید یکی از مدل لباس هایی است که نه تنها پرکاربرد می باشد، بلکه با هر رنگ پوستی نیز به زیبایی ست می شود. اگر قصد دارید که برای یک موقعیت رسمی آن را به تنهایی به تن کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به کمک دکمه سر آستین به آن تنوع دهید. از آن جا که پیراهن سفید رنگی خنثی دارد، به سادگی می توانید با هر مدل و رنگ دکمه ای که ست شود. بنابراین به سراغ مدل های خاصی که در کمد خود دارید بروید و از میان آن ها یکی را انتخاب کنید.

 

پیراهن آبی

 

    اگر به دنبال ست کردن دکمه سر آستین برای پیراهن آبی تان هستید، باید دقت لازم را به خرج دهید. از آنجا که دکمه های رنگی روی پیراهن آبی بسیار بولد به نظر می آیند، بهتر است که آن را ساده انتخاب کنید. دکمه های نقره ای می توانند انتخاب خوبی برایتان باشند. اما برعکس رنگ، در انتخاب مدل دست تان باز است، بدین معنی که می توانید هم مدل های ساده و هم مدل های طرح دار را انتخاب کنید. یکی دیگر از انتخاب های شما برای دکمه سر آستین، رنگ آبی است. از آنجا که پیراهن تان هم آبی می باشد، بهتر است که از تونالیته های مختلف آبی استفاده کنید به طوری که با رنگ پیراهن تان در تضاد باشد. مثلا اگر پیراهن تان آبی روشن است، رنگ دکمه ها را آبی تیره انتخاب کنید. با این روش تنوع را در ظاهرتان ایجاد کرده اید، بدون این که شلوغ و نامتناسب به نظر آیید.

 

پیراهن صورتی

 

    انتخاب دکمه سر آستین برای پیراهن صورتی کمی سخت است. البته هیچ کاری نشد ندارد. اولین گزینه ای که می توانید با پیراهن تان ست کنید، رنگ صورتی است. البته باید رنگی را انتخاب کنید که کمی با صورتی پیراهن تان تفاوت داشته باشد.

    در واقع شما با ایجاد تضاد می توانید در عین سادگی، به ظاهرتان جذابیت دهید. دومین انتخابی که می توانید داشته باشید، رنگ نقره ای است. حتما شما هم می دانید که صورتی و خاکستری در کنار هم ترکیب فوق العاده ای را خواهند ساخت. با دکمه سر دست های نقره ای، رنگ صورتی پیراهن شما بیشتر به چشم خواهد آمد.

    البته یک گزینه دیگر هم در مقابل تان وجود دارد و آن دکمه سر آستین چند رنگ است. اگر چه انتخاب این مدل کمی جسارت می خواهد اما اگر عاشق خاص بودن هستید، دکمه سر آستین رنگی می تواند انتخاب هیجان انگیزی برایتان باشد.

 

پیراهن با سر دست فرانسوی

 

    یکی از رایج ترین گزینه ها برای استفاده از دکمه سر دست، پیراهن با سر دست فرانسوی است. از آنجا که سر آستین این پیراهن ها هیچ دکمه یا نگهدارنده ای ندارد، شما باید حتما از دکمه سر آستین استفاده کنید. برای انتخاب دکمه سر آستین باید به رنگ و مدل پیراهن تان توجه کنید. علاوه بر آن، مدلی را انتخاب کنید که مانند پیراهن تان، کلاسیک و رسمی باشد.

 

منبع : bartarinha.ir