زیورآلات مربوط به آقایان روز به روز گسترده تر و بیشتر می شود و تنوع بیش تری پیدا می کنند. بنابراین آشنایی با زیورآلات مردانه می تواند بسیار کمک کننده باشد. در زمان های نه چندان دور استفاده آقایان از زیورآلات بسیار محدودتر بود، به عنوان مثال انگشتر عروسی یا یک ساعت کلاسیک و یا دکمه های سرآستین از جمله زیورآلاتی بودند که آقایان از آن ها استفاده می کردند.

    استفاده از این زیورآلات محدود نیز بستگی به موقعیت های مختلف داشت و این گونه نبود که مردان در همه موقعیت ها زیورآلات مخصوص خود را استفاده کنند و شاید فقط در جشن ها و عروسی ها می توانستند از زیورآلات خود استفاده کنند و به ظاهر خود بیشتر اهمیت دهند.

    ولی باید قبول کنید که دیگر آن دوران به پایان رسیده است و مردان سهم خود را از مد و استایل پس گرفته اند. زیورآلات مخصوص برای آقایان طراحی و تولید می شود. حتی این زیورآلات بر اساس سلیقه و رفتار و روحیات آقایان طراحی و ساخته می شوند. بر خلاف عقیده برخی افراد که فکر می کنند خانم ها بیشتر به زیورآلات اهمیت می دهند باید بدانید که آقایان به هیچ عنوان کمتر از خانم ها به ظاهر و استایل خود اهمیت نمی دهند و به دنبال شیک و درخشان دیده شدن هستند.

    طراحان و فروشندگان نیز به این موضوع پی برده اند و به همین دلیل اگر سری به فروشگاه های زیورآلات بزنید متوجه خواهید شد که انتخاب های بسیاری برای خرید هدیه برای آقایان خواهید داشت.موقعیت های بسیاری وجود دارد که می خواهید هدیه ای مناسب برای همسر یا برادر یا دوستان و عزیزان تان تهیه کنید. مانند روز ولنتاین یا عید های مختلف و یا روز تولد و یا تبریک موفقیتی خاص و … زیورآلات خاص و چشم نواز می تواند یکی از انتخاب های شما به عنوان هدیه باشد چرا که برای هر نوع سلیقه ای زیورآلات مناسب و زیبا وجود دارد که می تواند هدیه ای غافلگیر کننده برای عزیزان شما به حساب آید بنابرین آشنایی با زیورآلات مردانه می تواند امری مهم برای خانم ها باشد.

 

 

دستبند

    اگر نگاهی به خیابان و یا محل رفت آمد و حتی اتوبوس ها بیاندازید خواهید دید که مردان نیز دستبندهای مختلفی را استفاده می کنند و گاها از چند ردیف دستبند یا دستبندی در کنار ساعتشان استفاده می کنند. در میان دستبندهای مردانه، دستبند چرمی مردانه از محبوبیت بالایی برخوردار است و با انواع لباس ها نیز قابل ست شدن نیز هستند.

    همان طور که اشاره شد خرید دستبند مردانه با توجه به تعدد محصولات کار سختی نیست و آقایان نیز از این فرصت استفاده می کنند و دستبندهای شیک و زیبایی را برای استفاده در موقعیت های مختلف انتخاب می کنند. ست کردن دستبند با ساعت از جمله مواردی است که این روزها بسیار شاهد آن هستیم و اگر دقت کنید خواهید دید که ترکیب های بی نقص و زیبایی را می تواند با ترکیب دستبند و ساعت ایجاد کرد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند. علاوه بر ست کرد دستبند با ساعت امروزه دستبندهای چرمی چند ردیفه نیز طراحی و عرضه شده است که علاوه بر ست بودن زیبایی خاصی را با خود به همراه دارند.

 

 

گردنبند

    گردنبند مردانه همیشه یک انتخاب اولیه و پیش فرض برای آقایانی محسوب می شود که قصد خرید زیورآلات دارند و انصافا هم اگر در انتخاب گردنبند مردانه دقت کافی انجام شود می تواند به استایل و ظاهر آقایان تاثیر چشم گیر ایجاد کند. در گذشته استفاده از گردنبندهای زنجیری که فقط با طرح های زنجیر به هم پیوسته ارائه می شد بسیار متداول بود.

    ولی امروزه علاوه بر اینکه از طرح های مختلفی در گردنبندها استفاده می شود بلکه از پلاک ها با علائم و مفهوم های مختلف نیز استفاده می شود. و آقایان از هر قشری که هستند می توانند گردنبند و پلاک مورد نظر خود را انتخاب کنند. اگر شما مکانیک هستید یا ورزشکار یا هنرمند یا طراح یا هر حرفه ی دیگری دارید می توانید مطمئن باشید که گردنبند مناسب و با علامت مربوط به حرفه شما به راحتی در بازار موجود است و می توانید آن ها را تهیه کنید. طرح هایی نظیر طرح سلیب نیز در سال های اخیر از محبوبیت خوبی در میان جوانان برخوردار بوده است.

 

 

انگشتر

    شاید بتوان گفت انگشتر از قدیمی ترین زیورآلات مورد استفاده توسط آقایان می باشد که محبوبیت خود را نه تنها از دست نداده است بلکه در سال های گذشته محبوب تر نیز شده است. انگشترها علاوه بر زیبایی می توانند حاوی آیاتی از قرآن کریم یا نام های ائمه نیز باشند که اهمیت معنوی نیز برای اشخاص به همراه دارند. ست کردن انگشتر با دستبند و ساعت کار سختی نخواهد بود و با کمی دقت به راحتی می تواند آن ها را ست کرد ولی این عمل آسان، تاثیر بسیار چشم گیری بر روی چشم نوازی و زیبایی استایل شما خواهد داشت. بنابرین هیچ گاه از انگشتر غافل نشوید.