ما در این مقاله از زیورآنلاین می خواهیم روش تهیه یک نوع کرم چینی که در خانه با مواد ساده می توانید درست کنید، آشنا می کنیم. با تهیه این کرم خانگی طبیعی می توانید جوانی را به پوست تان بازگردانید.چینی ها از یک دستورالعمل گیاهی و طبیعی استفاده می کنند که در سلامت، زیبایی و جوانی آن ها به خصوص در سنین پیری تاثیر خارق العاده ای دارد.

    برنج حاوی یک ماده قدرتمند به نام « اسکوالین و اسید لینولئیک » است. این اسید یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث تحریک تولید کلاژن و کاهش چین و چروک می شود. اسکوالین پوست را از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند.علاوه بر این، روغن سبوس برنج باعث کاهش سطح کلسترول و کمک به سلامت قلب شما می شود هم چنین حاوی میزان فراوانی ویتامین E است که فواید آن برای سلامتی بدن ثابت شده است.

    این دستور غذایی چینی و ژاپنی به طور قابل توجهی و تنها در یک هفته جوانی پوست شما را جوان می کند هم چنین چین و چروک ها را از بین برده و موجب نرمی، زیبایی و درخشش پوست شما شده و 10 سال جوان تر به نظر می رسید.

 

عناصرتشکیل دهنده:

        - سه قاشق غذاخوری برنج

        - یک قاشق غذاخوری عسل

        - یک قاشق غذاخوری شیر

 

دستورالعمل ها

ابتدا برنج را برای حدود 2 دقیقه پخته و آب برنج را برای استفاده های بعدی نگه داری کنید، سپس برنج پخته شده را با یک قاشق غذاخوری شیر گرم و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.صورت خود را به خوبی بشویید و این ترکیب را مانند ماسک بر روی پوست خشک خود قرار داده و اجازه دهید تا زمانی که خشک شود بر روی پوست تان باقی بماند حال صورت خود را با آب برنج پخته شده آب کشی کنید.

 

 

آب برنج و خواص آن

در کشورهای آسیایی، برنج یکی از غذاهای اصلی و مهم محسوب می شود. اکثر مردم آن را دوست دارند و در آشپزی های شان مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر برنج مطمئن ترین عنصر برای پخت و پز است، که قابل دسترس می باشد. برای استفاده از این تکنیک ها باید از آب بیش تر از حد معمولی برای پخت و پز خود استفاده کنید.آب برنج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای زیبایی پوست ضروری است، از جمله اسید فورولیک که آنتی اکسیدان عالی است و آلانتوین، که به علت خواص ضد التهابی آن شناخته شده است.آب برنج دارای خواص مفید زیادی برای پوست است و بهبود جریان خون و از بین بردن چین و چروک از فواید ان است.علاوه بر این موارد آب برنج به کاهش التهاب، آب رسانی و مرطوب نگه داشتن پوست نیز کمک می کند به همین دلیل توصیه می شود که شما این روش را حداقل یک بار در هفته تکرار کرده و نتایج شگفت آور آن را ببینید.

 

چطور آب برنج آماده کنیم؟

آب برنج پخته شده دارای مزایایی سلامتی فراوانی است همه چیزی که شما برای پخت آن نیاز دارید، سه قاشق غذاخوری برنج و دو فنجان آب است، اجازه دهید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه بماند و به جوش آید.هیچ گونه کره یا نمک را به آن اضافه نکنید. زمانی که روی برنج کف ایجاد شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس آن را بنوشید. بعضی از افراد ترجیح می دهند که برنج حدودا 30 دقیقه بپزد و بعد آن را استفاده کنند، زیرا معتقدند که در این صورت مزایای بیش تری خواهد داشت؛ به هرحال اکنون که می دانید آب برنج چگونه تهیه می شود، بهتر است که از آن استفاده کنید.

 

نکاتی برای استفاده از آب برنج

استفاده از آب برنج پخته شده به عنوان ماسک زیبایی یک ایده عالی است. به سادگی برنج را آماده کنید و سه برابر حجم آن آب اضافه کنید، سپس زمانی که کف روی برنج ایجاد شد کم کم آن را بردارید و درون یخچال بگذارید و اجازه دهید به مدت یک هفته باقی بماند.برای به دست آوردن بهترین مزایا استفاده ازماسک برنج، بهتر است که ماسک صورت را صبح ها و عصرها و ماسک مو را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    ممکن است آب برنج را به عنوان یک گزینه برای ترویج زیبایی پوست و مو داشته باشید، از این رو با مصرف زیاد آب برنج بازسازی سلول ها به خوبی صورت می گیرد. اگر قصد دارید فرآیند پخت و پز آب برنج را انجام دهید، بهتر است که کره یا نمک اضافه نکنید، تا مواد مغذی برنج باقی بماند. برای افزایش زیبایی بهتر چند قطره اسطوخودوس یا روغن های دیگر را با آب برنج مخلوط کنید، تا بوی موثر و مناسبی داشته باشد و به مدت 10 دقیقه روی موهای خودتان بگذارید و سپس کاملا شست و شو دهید.


منبع: روزنامه جام جم