هوای سرد به معنای نادیده گرفتن استایل نیست. درست است که لباس های گرم ممکن است تکراری باشد اما می توان با همان لباس ها، ظاهری متناسب با مد روز خلق کرد. رویه‌‌ها (پالتو، کت، بارانی و کاپشن پافر و…) لباس هایی هستند که معمولا بیرون از خانه به تن می کنیم. بنابراین باید به گونه ای انتخاب شوند که استایل و شخصیت شما را بازتاب دهند. زیرا در مکان های عمومی بیش تر رویه ها را به تن دارید و به نوعی با آن ها قضاوت می شوید. برای داشتن استایل جذاب توسط رویه ها در این مقاله از زیورآنلاین به یک نوع از این رویه ها به نام پافر پرداخته ایم. این مطلب جذاب را از دست ندهید.

 

 

پافر

    ژاکت یا کاپشن پافر یا به اختصار پافر، اولین بار توسط شیمی دان استرالیایی، جورج فینچ ساخته شد. لایه بیرونی پافر از جنس نایلون یا پلی استر است و داخل آن با هوا و پر (معمولا پر اردک) پر می شود. پافر مخصوص مناطق بادگیر و کوهستانی است. یکی از مزیت های پافر این است که در حین این که بدن را بسیار گرم نگه می دارد، سبک نیز هست. ژاکت (کاپشن) پافر، هم زیپ و هم کلاه دارد. این مدل ها چند سالی هست که مورد علاقه خانوم ها قرار گرفته است که در اکثر فروشگاه ها به راحتی با رنگ های مختلف از جمله مشکی، سرمه ای، طوسی و... می توان تهیه کرد.

 

جنس پافر

    کاپشن ژیله ای مخصوص پاییز زمستان و فصل بهار می باشد که با دو نوع پارچه میکرو و شمعی تولید می شود پافرها در دو نوع بلند و کوتاه موجود می باشند که جنس داخل آن از آستر و پشم شیشه می باشد و جنس رویه آن میکرو و یا شمعی می باشد که در رنگ های مختلف و سایزهای متفاوت برای همه سنین در فروشگاه ها موجود می باشد.

 

پافر مخصوص چه مناطقی می باشد

    پافر مخصوص مناطق بادگیر و کوهستانی است. یکی از مزیت های پافر این است که در حین این که بدن را بسیار گرم نگه می دارد، سبک نیز هست. ژاکت پافر دارای زیپ و کلاه است.

 

کاپشن پافر

    این روزها تعداد کسانی که به پافر یا همان کاپشن جلیقه ای علاقه مند می شوند افزوده می شود. پافرها مدت زیادی نیستند که مد شده اند اگر یادتان باشد کاپشن های جلیقه ای چندین سال قبل در بین جوانان مد بوده و مدتی بود که فراموش شده بودند و از مد افتاده بودند اما مدتی است باز هم این مدل ها در بین خانوم ها مد شده است پافرهای جلیقه ای استایل خاصی به خانوم ها می دهد معمولا پافرها با هر لباسی ست می شوند.

 

مانتو پافر

مانتو پافر جلیقه ای کلاه دار، زیپ دار، بلند، ضدآب، نقره ای، مشکی هستند. این پافرها نیز به صورت جلو باز و هم جلو بسته قابل استفاده است و ضمن داشتن فرم زیبا بر تن خود نیز دارای مدلی زیبا و دوست داشتنی می باشد. سایزبندی این نوع از پافرها به صورت فری سایز و مناسب (M/L/XL ) است. این یک مدل مانتو زمستانه و بدون آستین یا می توان گفت جلیقه ای بلند کلاه دار زنانه است. نام تجاری این مدل مانتو زنانه کلاه دار، پافر می نامند؛ که استایل اسپرت و مدرن را برای خانم های ایرانی رقم می زند.

 

این مدل پافر زنانه ای که در تصویر فوق مشاهده می کنید، از جنس رویه مموری تهیه شده است؛ که این نوع رویه دارای دوام و طول عمر بسیار بالا است. این نوع پافر در اندازه بلند، دخترانه، زنانه دارای کلاه می باشد که به عنوان جلیقه گرم و راحت از جنس مموری با کلاه متصل و رنگ های مختلف می توان تهیه کرد. این مدل زیپ دار می باشد که می توانید به صورت جلو باز یا بسته استفاده کنید. چون این نوع پافر به صورت فری سایز هست از نظر سایز معمولا قد پافر 114 سانتی متر، عرض شانه 39 سانتی متر و عرض سینه 50 سانتی متر طراحی شده است.

 

 

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید این مدل از پافر تفاوت چندانی با مدل مشکی قبلی از نظر اندازه و سایز ندارد و تنها تفاوت های آن رنگ نقره ای و جنس آن هست. با توجه به این که دوخت آن به صورت سه لایه و لایه داخلی از جنس پشم شیشه می باشد، بسیار مناسب برای روزهای سرد زمستانی می باشد. جنس روی آن نیز مموری شمعی ضد آب می باشد.

 

کت پافر و استایل روز

برای لایه های لبا‌س‌ به دنبال رنگ های مناسب با مشکی بگردید. می توانید ژاکت سیاه با کاپشن پافر چرمی به تن کنید. یک بافتنی لبه دار هم راه با شلوار، می تواند تضاد خوبی با ژاکت ایجاد کند. این نوع تضاد برای هر روز از سال مناسب است.کاپشن پافر چرمی برای ساعات ۹ صبح تا ۵ عصر مناسب است. بعد از آن باید استایلی متناسب با عصر داشته باشید.

 

استایل عصر

استایل خود را از سر تا نوک پا، متالیک کنید. کاپشن پافری انتخاب کنید که خاص باشد آن وقت خواهید دید که همه از شما تعریف می کنند. رنگ طلایی برای عصر بسیار مناسب است. می توانید از رنگ طلایی در این استایل استفاده کنید. توجه کنید که باید در تمام اجزای لباس تان، چیزی برای برق زدن وجود داشته باشد. اما نه به میزان زیاد.

 

استایل آخر هفته با کاپشن پافر

    یک کاپشن پافر به هم راه یک شلوار جین دمپا گشاد، می تواند شما را شبیه به مدل ها کند. این لباس ها را به همراه کفش های براق و یک کیف کمربندی بپوشید تا ظاهری فوق العاده خاص داشته باشید. توجه کنید که این مدل استایل، تا حدودی اسپرت است. بنابراین از جواهرات سنگین استفاده نکنید.

 

بهره گیره از مطالب فروشگاه آیسونا و مجله دلتا