امروزه شاهد استفاده روزافزون از استیل به عنوان فلز اصلی در زیورآلات مخصوصا بدلیجات هستیم که البته باید به دید مثبت به آن نگاه کرد. این فلز به دلیل خواص عالی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای ساخت زیورآلات با قیمت مناسب می باشد و اکثر برند های متوسط و گاها بزرگ از این فلز برای ساخت بدلیجات و زیورآلاتی چون دستبند و گردنبند و انگشتر و … استفاده می کنند.

 

دلایل استفاده از استیل در ساخت زیورآلات

    در این مقاله برخی از دلایلی که باعث می شود زیورآلات استیل طرفداران زیادی داشته باشد را باهم بررسی می کنیم.

 

بدون حساسیت بودن زیورآلات استیل

    بعضی از افراد به دلایلی به برخی از زیورآلات ( مخصوصا زیورآلاتی که در ترکیب خود نیکل دارند) حساسیت نشان می دهند و پوست شان سرخ شده و به خارش میافتد. زیورآلات استیل این حساسیت را ایجاد نمی کنند.

 

رنگ ثابت بودن استیل

    بدلیجات و زیورآلاتی که با استیل ساخته می شوند دارای رنگ ثابتی هستند و برای استفاده روزانه گزینه مناسبی محسوب می شوند و به همین دلیل بین تمام اقشار جامعه خواهان زیادی دارد. پوشش اکسید کروم که از خش افتادن سطح استیل جلوگیری می کند باعث می شود از واکنش با سایر مواد شیمیایی نیز بر حذر باشد.

    در محیط هایی که سطح نمک زیاد است نقره دچار رنگ رفتگی می شود، اما استیل این طور نیست. بنابراین، برای شنا، غواصی و سایر ورزش های آبی زیورآلات استیل بهترین گزینه هستند. افرادی که باید مدام دستان خود را بشویند و دست شان با آب و کف تماس زیادی دارد نیز بهتر است از حلقه استیل استفاده کنند.

    افرادی که پوست شان به سایر زیورآلات و بدلیجات حساسیت نشان می دهد نیز می توانند از زیورآلات استیل به عنوان یک جایگزین ارزان و جذاب استفاده کنند.آنچه باعث ثابت بودن رنگ بدلیجات می‌شود، روکش آن‌هاست. در واقع اگر روکش مناسبی برای بدلیجات استفاده شود ثبات و دوام رنگ آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود. اکثر بدلیجاتی که ما به عنوان بدلیجات رنگ ثابت می‌شناسیم، دارای روکش رادیوم هستند. رادیوم، یک فلز نقره ای سفید و از خانواده پلاتینیم است که ارزش قیمتی آن چند برابر فلز طلاست.

    این فلز دوست داشتنی عموماً به عنوان یک روکش با کیفیت با براقیت بالا، مقاوم و هم چنین ضد حساسیت بر روی سطح استیل و هم چنین الماس‌ها کشیده می‌شود.روکش رادیوم، علاوه بر این که ضد آلرژی است، اجازه نمی‌دهد که رنگ زیورآلات شما (چه سفید باشد و چه طلایی) به سبزی گرایش پیدا کند.

    البته این نکته را فراموش نکنید که روکش بدلیجات شما چه رادیوم باشد چه طلا، اگر از آن‌ها مراقبت کرده و از برخورد اسید به آن‌ها جلوگیری کنید، ماندگاری بسیار بیشتری خواهند داشت.بدلیجاتی که روکش رادیوم دارند معمولا براق‌تر از سایر محصولات هستند و چشم را به خود خیره می‌کنند.اگر به دنبال بدلیجات طرح طلایی هستید که پس از ۱۰ سال نیز به رنگ و درخشندگی روز اول خود باشند، طلا روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ساخت کشور روسیه هستند و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.

    با نگاه به رنگ و درخشندگی این النگو‌ها متوجه خواهید شد که به هیچ وجه از طلای واقعی قابل تشخیص نیستند و مهم ترین حسن آن‌ها این است که این درخشش و رنگ را بیش از ۱۰ سال حفظ می‌کنند و با گذشت این مدت نیز به درخشندگی روز اول خود خواهند بود.

 

قیمت مناسب زیورآلات استیل

    استیل فلزی با قیمت مناسب هست که باعث می شود اجناسی که با استفاده از این فلز ساخته می شوند نیز قیمت بسیار مناسبی داشته باشند .*استحکام و مقاومت بالا :مقاومت بالای فلز استیل به سازندگان امکان می دهد حلقه ها و زنجیرهای زیبایی از آن تولید کنند که برای استفاده روزمره و دائمی بسیار مناسب می باشد و مطمئن باشید که زیورآلات شما به سادگی تحت فشار خم یا شکسته نخواهد شد.

    یکی از دلایل اصلی که باعث می شود در زیورآلات مردانه فلز استیل بیشتر مشاهده شود همین قدرت و استحکام بالای این فلز است .البته در نظر داشته باشید که استیل به خاطر استحکام و قدر بالایی که دارد اجازه ساخت زیورآلات بسیار ظریف و ریزه کاری زیاد را نمی دهد و اجناس تولید شده با این فلز اکثر قالب مشخص و ثابتی دارند.