آمار‌ها نشان می‌دهد که ارزش صنعت طلا و جواهر تنها در آمریکا چیزی در حدود ۸۰ میلیارد دلار است. این ارزش صرفا به کسب و کارها و صنایع این حوزه در آمریکا اختصاص دارد و حجم طلای فراوری شده و یا ذخیره شده بسیار بیشتر از این مقدار است. پس میزان خرید و فروش جواهرات گران قیمت بسیار زیاد است و تقریبا همه این جواهرات را دوست دارند.

    اما آیا صرفا با خرج کردن یک پول زیاد می‌توان استایل و تیپی جذاب ساخت؟ تولید بدلیجات عمده در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها جنس‌ها امکانات زیادی را در اختیار ما قرار داده است تا بدون پرداخت هزینه‌های گزاف استایل شخصی خود را بسازیم.بدلیجات عمده با قیمت خیلی پایین‌تر تولید می‌شوند و ترکیبات بسیار متنوعی دارند و برای تمام سلیقه‌ها در بازار موجود می‌باشند.

 

اولین پرسش:

 

بدلیجات به چه معنا می‌باشند؟

    اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم بدلیجات عمده در دسترس‌ترین نوع جواهرات هستند که با قیمت پایین‌تر توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند. تفاوت بین بدلیجات و جواهرات اصل کاملا معلوم است اما برای بسیاری از افراد که هزینه‌های لازم برای خرید جواهرات اصل و گران‌قیمت را ندارند یک امکان خوب برای جذابیت بیشتر می‌باشد.

    بدلیجات اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند بسیار جذاب‌تر از جواهرات دیگر باشند. البته خریداری بدلیجات بسیار بی‌ارزش و بی‌کیفیت در اینجا مد نظر ما نمی‌باشد که به سرعت بی‌استفاده و بی‌مصرف می‌شوند بلکه منظور ما بدلیجات با کیفیت ساخته شده از نقره و سنگ‌های مصنوعی نسبتا ارزشمند می‌باشد.مطابق آمارها میزان خرید و فروش بدلیجات در حال حاضر از نظر تعداد فروش بسیار بیشتر از جواهرات اصل می‌باشد. هر چند از نظر حجم پول مبادله شده قابل مقایسه نمی‌باشند.

 

بدلیجات به چه منظور خریداری می‌شوند؟

    تولید بدلیجات عمده قیمت این اشیاء را به طور غیرقابل باوری کم کرده است و این قیمت کم بدلیجات باعث می‌شود تا افراد برای تمام لباس‌ها و رنگ‌ مو و حالت چهره و مواردی از این دست یک کلکسیون جواهرات متناسب داشته باشند.از طرفی گم شدن یا دزدیده شدن این بدلیجات نیز چندان اهمیتی ندارد و برای مسافرت بسیار مناسبند و یکی توصیه‌های مهم برای مسافرت استفاده از بدلیجات به جای جواهرات گران‌قیمت می‌باشد.

    میزان دسترسی افراد به این جواهرات بسیار زیاد است و معمولا برای هدیه دادن به دوستان نزدیک و مواردی از این دست نیز بسیار کاربرد دارند و عموما به این جهت خریداری می‌شوند.شیوه‌ی استفاده از جواهرات تغییر کرده است.در حال حاضر اگر نگاهی به دور و بر خودمان بیندازیم خواهیم دید که تغییرات زیادی در سطح تفکر و نگرش افراد ایجاد شده است. افراد تحصیل‌کرده نگرشی کاملا متفاوت به پوشش دارند و شاید به ندرت جواهرات گران‌قیمتی را برای شوآف و فخرفروشی به تن کنند.

    در حال حاضر بنای بیشتر فعالیت‌ها و انتخاب‌های بشر بر روی راحتی می‌باشد و به دنبال وسایلی هستند که برای آن‌ها راحت باشند و راحتی لزوما به معنای پرداخت قیمت بیشتر نیست.از طرفی صرفه‌جویی در مخارج نیز از جمله‌ی فعالیت‌هایی می‌باشد که بشر امروزی به صورت مداوم انجام می‌دهد و سعی می‌کند هزینه‌های اضافی و بدون کارکرد را حذف کند و همین امر باعث شده است تا میزان استفاده از جواهرات و بدلیجات عمده ارزان بیشتر شود.

    درخشندگی و زیبایی الماس و طلا هیچگاه کم نمی‌شود اما میل و رغبت انسان‌ها در دوره‌های مختلف نسبت به چیزهای مختلف کاملا تغییر می‌کند و ممکن است امروز چیزی را دوست داشته باشد و فردا هیچ تمایلی به آن نداشته باشد.

 

نسل جدید به دنبال چیزهای جدیدتر است.

    در حال حاضر که بحران‌های اقتصادی بیش از پیش به مردم فشار آورده‌اند کمتر کسی تمایل دارد تا حقوق یک یا چند ماهش را پای یک جواهر باارزش بگذارد. ارزش پول در حال حاضر روز به روز کمتر می‌شود. و مردم نیز ارزش بیشتری برای پول قائل هستند تا در جاهای مناسبی آن را خرج کنند.پس نسل جدید که با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می‌کند به دنبال چیزهایی هستند که علاوه بر پرداخت هزینه کم تنوع زیادی هم داشته باشد.

    آ‌ن‌ها می‌توانند به جای خرید یک حلقه گران قیمت طلا با قیمتی بسیار زیاد ۵ حلقه نقره در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بگیرند که حتی قیمت آن ۵ تا هم بسیار کمتر از قیمت یک حلقه‌ی طلا می‌باشد. حالا آن‌ها می‌توانند در هر کدام از مهمانی‌ها یکی از این حلقه‌ها بپوشند و هر بار استایلی تازه‌تر داشته باشند.تعریف زیبایی هم در حال حاضر تغییر کرده است. فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و دنیای اینترنت تعریف تازه‌ای به زیبایی بخشیده اند و تقریبا از نظر هر کدام از ما یک چیز زیبا باشد و چیز دیگر زشت و بد ترکیب. این تغییر تعریف باعث شده است تا افراد آزادی اختیار بیشتری داشته باشند و مطابق با سلیقه خود انتخاب کنند.

 

برندها هجوم می‌آورند

    با این حجم از مبادلات روزمره که در عرصه‌ی بدلیجات شکل می‌گیرد برندهای مختلف هم به این فکر افتاده‌اند تا از این بازار سهمی داشته باشند و سعی می‌کنند با تبلیغات و بازاریابی و مواردی از این دست برند خود را در این زمینه بالاتر بکشند.برندهای معروف سعی می‌کنند خاص‌تر باشند و حتی سعی می‌کنند قیمت‌های کمتری هم داشته باشند تا فروش بیشتری داشته باشند. هیجان انگیز نیست؟ حالا شما نه تنها جواهرات بی‌ارزش نمی پوشید بلکه بدلیجاتی که استفاده می‌کنند همه برند هستند. پس این نکته را در نظر بگیرید که این شما هستید که تعیین می‌کنید برندها چه چیزی بسازند و عرضه کنند.چند مثال از بدلیجاتی که شما را مجذوب خواهد کرد.

 

ست نقره و نیم ست نقره :

    ست نقره مجموعه کاملی از آن چه که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده مطلوبی داشته باشند. نیم ست نقره برخی المان های ست نقره را ندارد اما اگر برای استایل شخصی خود نیاز به برخی موارد ندارید می‌تواند از آن‌ها استفاده کنید.

 

کریستال‌ها و سنگ‌های مصنوعی:

    در تولید  بدلیجات عمده استفاده از سنگ‌های مصنوعی بسیار رواج دارد و شرکت‌های تولید‌کننده به دنبال جایگزین‌های مناسب برای سنگ‌های طبیعی هستند و جالب است بدانید که در این فرایند سنگ‌هایی بسیار درخشان و منحصر به فرد نیز به صنعت جواهرات آورده شده‌اند.

 

سایر بدلیجات نقره:

    نقره درخشندگی عجیبی دارد و طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. بدلیجات نقره مانند دستبند و پابند و حلقه و گل‌سر و تاج و گوشواره و مواردی از این دست در حال حاضر در بورس قرار دارند.

 

بهره گیری از شیک کالا