تا حالا به این مساله فکرکرده اید که به نسبت شکل صورتتان گوشواره مناسب انتخاب کنید؟ برای مثال یک گوشواره بسیار زیبا و ظریف کار شده ولی ممکن است نتواند همان جلوه را روی بدن شما داشته باشد. به عبارتی گوشواره درشت یا آویز بلند روی صورت چاق یک مدل و روی صورت کشیده مدل دیگری دیده می شود. فرم صورت یک فاکتور مهم برای انتخاب تمام اکسسوری‌هایی است که بالاتر از خط گردن قرار می‌گیرند. گوشواره‌ها می‌تواند ویژگی‌هایی که زنان دوست دارند نمایان شود را تشدید می‌کند.
    به جرات می شه گفت بهترین سرگرمی های لذت بخش برای خانم‌ها انتخاب زیور‌آلات است و گوشواره نیز یکی جذاب ترین زیورآلاتی است که خانم‌ها استفاده می‌کنند و ممکن است برخی از خانم‌ها برای انتخاب یک مدل گوشواره ساعت ها و روزها زمان صرف کنند اما بعد از انتخاب و استفاده از گوشواره در کمال تعجب زیبایی و آن جلوه ای که پشت ویترین داشته در گوش آنها ندارد و این موضوع خانم ها را ناراحت می کند. بنا بر صحبت طراحان مد و متخصصان زیورآلات، می توان گفت برای خانم ها قابل باور نباشد اما زیبایی زیورآلات بسیار با ویژگی های جسمی آنها در ارتباط است. اینکه صرف زیبایی و ظرافت یک گوشواره، آن را انتخاب کنیم نمی‌تواند همان جلوه را روی بدن ما هم داشته باشد.
    همان طور که فرهنگ پوشیدن یک لباس مناسب در محل کار تاثیر دارد، گوشواره نیز یکی از راه‌هایی است که زنان در محل کار می‌توانند علاوه بر حفظ استایل خود، به حفظ ظاهر حرفه‌ای خود نیز کمک کنند. با وجود انواع زیورآلات موجود برای خرید، ممکن است انتخاب یک تکه جواهر دست ساز برای محل کار می‌تواند یک امر گیج کننده باشد. گوشواره‌های گوناگون مناسب بردای لباس‌های اداری می توان انتخاب کرد. در ادامه نحوه انتخاب گوشواره برای انواع مدل های صورت برای استفاده روزمره، مورد بررسی قرار می دهیم؛ لطفا مقاله را مطالعه نمایید.
صورت های کشیده
اگر صورتی کشیده‌ و چشمانی درشت دارید از گوشواره‌های بلند و آویزدار استفاده نکنید چرا که کشیدگی صورت شما را دو برابر می‌کند. گوشواره های میخی و گرد بسیار زیباتر از گوشواره های بلند روی گوش شما جلوه می‌کند. گوشواره های حلقه‌ای و نگین دار بهترین انتخاب برای صورت های کشیده‌است. اگر می‌خواهید گوش های شما با توجه به صورت کشیده تان زیبا دیده شود و جلوه خاصی هم به تیپ شما بدهد باید بگویم زیبا‌ترین نوع گوشواره‌ها گوشواره‌های میخی و پیرسینگ برای تیپ شماست. سبک جدیدی از گوشواره‌ها طراحی شده که لاله گوش شما را به طور کامل می‌گیرد و به سمت بالا رفته و بخش عمده گوش شما را زینت می‌دهد. می‌توانید از این گوشواره‌ها استفاده کنید.به طور کلی خانم هایی که صورت کشیده دارند و برای یک مراسم رسمی گوشواره انتخاب می کنند می توانند گوشواره های نگین دار با طرح های خاص و پیچیده و پرکار انتخاب کنند و مواقعی که می خواهند برای استفاده روزمره گوشواره انتخاب کنند بهتر است از گوشواره های میخی استفاده کنند.
 
صورت گرد
    اگر خانمی با صورت گرد و قلبی هستید می‌توانید از گوشواره های بلند و آویزدار استفاده کنید. این گوشواره ها خصوصا اگر رزگلد باشد بسیار جذاب و زیباست و می توانید آن را لباس مشکی ست کنید و یک ترکیب رویایی درست کنید. خانم هایی با صورت گرد و قلبی هم می توانند برای مهمانی از گوشواره های بلند و برای استفاده روزمره از گوشواره های پیرسینگ آویزدار استفاده کنند.
 
انتخاب خانم های جوان
    خانم‌های جوان هم می‌توانند از گوشواره های منگوله دار استفاده کنند. این گوشواره ها البته با سبک لباس سنتی بسیار زیبا می‌شود و منگوله های آن با رنگ لباس شما ست می‌شود. گوشواره های منگوله دار، طرح حیوانات، گل و ماه و ستاره برای خانم های جوان امروزی که می‌خواهند متفاوت باشند طراحی شده‌ است. با انتخاب این مدل ها، جوانی شما را به رخ کشیده و بسیار خاص‌ و جذاب خواهید شد.
در جدول زیر به طور اختصار انواع گوشواره و شکل صورت بیان شده است:

مدل صورت

نوع گوشواره

دایره

گوشواره با اشکال نازک، بلند و میخی باعث می‌شود نقاط مشکل دار این نوع صورت بیشتر نمایان شود. در صورت‌های گرد باید از گوشواره‌هایی با انحنا و قوس‌های ملایم استفاده شود. همچنین‌ گوشواره‌های بزرگ نیز برای صورت های گرد مناسب هستند.

بیضی

بیضی بهترین شکل صورت بوده و تقریبا هر گوشواره‌ای برای صورت‌های بیضی مناسب است.

قلب

گوشواره های حلقه‌‌ای گرد در صورت های قلبی مناسب به نظر می‌رسند. همین طور گوشواره های اشک مانند نیز موجب برقراری توازن در صورت های قلبی شکل می‌شود.

مربع

از گوشواره های مربعی اجتناب شود. گوشواره های حلقه‌ای کوچک و گوشواره های اشک مانند کوتاه، انتخاب مناسبی برای این شکل صورت است.

مثلث

گوشواره های زاویه دار باعث می‌شود تاکید روی زاویه های این نوع صورت بیشتر گردد. در نتیجه صورت فرد خشن تر به نظر برسد. گوشواره های گرد، ظاهر ملایم و زنانه تری در این نوع چهره ایجاد می‌کنند.

    با توجه به نکات بالا اطلاع از شکل صورت برای زنان بسیار مهم است و خانم‌ها باید با اطلاع از فرم صورت خود گوشواره‌ای بخرند که مناسب صورت آن‌ها بوده و موجب شود جذاب به نظر برسند. بعضی گوشواره ها که برای یک شکل صورت خاص خیلی اغراق شده به نظر می‌آیند ممکن است برای چهره دیگری بسیار بهتر جلوه کنند.
گوشواره‌های بلند
    یک استدلال اصلی قبل از خرید گوشواره های بلند این است که این نوع گوشواره ها باعث حواس پرتی شخصی که آن ها را پوشیده و همکاران او می گردد. همچنین گوشواره های بلند در حرفه هایی که در آنان زنان با ماشین آلات یا اجسامی سر وکار دارند که می‌تواند موجب گیر کردن گوشواره به آن‌ها و آسیب دیدن لاله گوش شخص شوند، بسیار خطرناک است. گوشواره های آویزان در هنگام حرکت شخص موجب ایجاد سر و صدا و نویز در محیط کار می‌شوند، پس چندان مناسب نیستند. یک جفت گوشواره کوتاه اصولا بهترین انتخاب ممکن است. اگر چه برخی از گوشواره های اشک مانند نیز برای محیط کار قابل قبولند. با این حال یک جفت گوشواره میخی (طرح الماس نشان) انتخاب مناسب و محافظه کارانه تری برای ایجاد یک ظاهر رسمی و ابتدایی در محیط کار است. به نظر می‌رسد گوشواره های مرواریدی ساده نیز انتخاب خوبی برای زنان شاغل باشند.
گوشواره با طرح های کلاسیک
    زیورآلات ساده و کلاسیک هم برای محیط کار و هم برای موارد خاص استفاده می‌شوند. این مدل زیورآلات اغلب قیمت های مناسب تری دارند و مورد علاقه زنانی‌ می‌باشند که نیاز به گوشواره های متنوع در استایل شخصی خود دارند. گوشواره های حلقه‌ای گرد و کوچک (طلا، نقره، استیل و ...) جز قطعات کلاسیک محبوبی هستند که هم برای استفاده در محل کار و هم خارج از محل کار استفاده می‌شوند. گوشواره های اشک مانند نیز دارای شکل ساده‌ای هستند که می‌توانند هم به شکل آویز کوتاه و هم به صورت میخی استفاده گردند.
 
استفاده از رنگ‌ها
    زیورآلات مناسب محل کار اغلب از الگوی مشخصی پیروی می‌کنند و اکثر آن ها به شکل ساده ای هستند که با یک سنگ خاص یا کریستال روشنی مثل طرح الماس ترکیب شده‌اند. گوشواره با رنگ های گوناگون می‌توانند بدون اینکه خیلی پر زرق و برق به نظر برسند تنوع بسیاری را به کمد لباس هر شخص اضافه کنند. برای مثال گوشواره آبی که به شکل گوشواره های زمرد رنگی است یک انتخاب بی نظیر خواهد بود.
 
گوشواره‌های طلایی
    طلایی در زیورآلات، رنگ جذابی است که به خوبی با رنگ پوست های گوناگون سازگار شده و ترکیب رنگ گرم آن با چهره های رنگ پریده موجب زدودن نگاه خسته و کدر شخص می‌شود. گوشواره های طلایی رنگ کوتاه، خصوصا وقتی با یک سنگ کوچک ترکیب می‌شوند بسیار گرم و زیبا و حرفه‌ای به نظر می رسند.
 
گوشواره های تخت
    یکی از گلایه‌های رایج در میان زنان شاغل برای استفاده از گوشواره این است که گوشواره ها هنگام صحبت با تلفن موجب آزار فرد می‌گردند. گوشواره های بزرگ و آویزان در حین صحبت با تلفن به گوشی گیر کرده و باعث آزار و ناراحتی شخص می‌گردد. هم اکنون گوشواره های دکمه ای تخت و گوشواره های حلقه ای کوچکی که تنها لاله گوش را در بر می‌گیرند، این مشکل را رفع کرده‌اند.
ست کردن گوشواره با دیگر زیورآلات
    گوشواره ها تنها یکی از قطعات زیورآلات مورد استفاده زنان برای داشتن و ساختن یک کمد لباس حرفه‌ای هستند. برای ایجاد یک ظاهر ملموس در محیط کار دیگر باید جواهرات هماهنگ با گوشواره ها نیز انتخاب گردند. در اغلب موارد گوشواره ها همراه با مجموعه زیورآلات مشابه هستند و این مجموعه‌های زیورآلات باعث می شود که ترکیبات هماهنگ با هم، به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و ست‌های مناسبی تولید شود. همراه کردن و ترکیب این قطعات و ساختن ست های گوناگون از کارهای مورد علایق بسیاری از خانم هاست که البته در این حین نباید از نکات و دستورالعمل های خاصی که برای چینش این قطعات باید استفاده کنند، غافل شد.
 
سخن آخر
    در کل خانم هایی که تمایل به پوشیدن گوشواره در محل کار هستند باید برخی از قوانین اساسی پوشش را در نظر داشته باشند تا مطمئن شوند این جواهرات و زیورآلات برای آنان مناسب است. گوشواره ها باید متناسب با شکل صورت هر فرد بوده و بیش از حد بلند نباشد تا موجب حواس پرتی افراد در محل کار نگردند. گوشواره ها می‌توانند به لباس های ساده، ظاهری کلاسیک و یا رنگی ببخشند. خرید گوشواره دست‌ ساز نیز از جمله موارد با پتانسیل بالا برای حفظ یا ساخت استایل مورد نظر افراد خواهد بود. زیورآنلاین، سعی دارد با تنوع دادن به انواع گوشواره ها و زیورآلات دیگر شما را در این مساله یاری رساند. پس با ما باشید.
شکل زیر هم  گویای مطالب فوق می باشد: