آیا می دانید لمه مو چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا با ساختار تشکیل دهنده لمه آشنایی دارید؟ آیا از لمه فقط برای پوشاک و اکسسوری ها استفاده می شود؟ آیا لمه مو با لمه پوشاک فرق دارد؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است با شنیدن نام لمه مو با آن ها مواجه شوید. در این مقاله از زیورآنلاین قصد داریم تاریخچه مختصری از لمه و چگونگی استفاده از لمه مو را توضیح دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

پارچه لمه چیست؟

    لمه از الیاف رنگی و براق که به صورت پارچه فلزی براق هم شناخته می شود، ساخته شده است. از لمه عموما برای دوختن لباس های مجلسی و لباس های شبانه استفاده می شود؛ چرا که به خاطر براق بودن و خوش حالت بودن بر روی بدن، زیبایی خاصی را به اندام یک خانم و حتی آقایان نیز اهدا می کند.

    یکی از مضرات استفاده از پارچه های لمه، سریع آسیب دیدن آن ها است. با نفوذ گرما و رطوبت به درون لمه و یا استفاده از تمیز کننده های خشک، باعث صدمه دیدن به پارچه های لمه می شود. از لمه فقط برای دوختن لباس استفاده نمی شود، بلکه در ساخت و دوخت لوازم جانبی مانند کیف، اثاث یا لوازم داخلی و یا حتی برای زیبایی در مو نیز به کار می رود. شاید نام لمه مو را شنیده باشید که با نصب آن بر روی مو، زیبایی مو چند برابر شده و حتی نیاز به رنگ کردن مو نیز نخواهد بود. لمه مو مانند پارچه لمه دارای رنگ های مختلف می باشد و با خرید لمه مو در رنگ های مختلف قادر خواهید بود، اندازه آن را نیز مطابق با قد موی خود هماهنگ نمایید.

 

لمه مو چیست؟

    از دیرباز خانم ها به دنبال تنوع و زیبایی در چهره و اندام خود بودند. چرا که زیبایی، اعتماد به نفس در هر خانمی را افزایش داده و تاثیرات مثبتی بر آن می گذارد. امروزه خانم ها با استفاده از رنگ های متنوع و فانتزی، به موهای خود حال و هوای جدید می دهند. یکی از کارهایی که علاوه بر رنگ کردن مو، هایلایت کردن و یا مش کردن، باعث تغییر در چهره می شود،

    استفاده از لمه مو در رنگ های مختلف با تعداد ریسمان های متفاوت می باشد که می تواند علاوه بر زیبایی، در حجم موها هم تاثیرات مثبتی داشته باشد. به صورت کلی، لمه دارای رنگ های مختلف و با سایزهای متفاوتی است که در بسته های گوناگون، جهت زیبا کردن مو ها در بازار به فروش می رسد. در بخش بعد، طریقه نصب لمه مو بر روی موها را آموزش می دهیم.

 

آموزش نصب لمه مو

    این روزها خانم ها دوست دارند، به جای استفاده از اکستنشن های ترکیبی و یا رنگ های شیمیایی، از لوازم جانبی برای حالت دهی و رنگ دهی به موهای خود استفاده نمایند که یکی از بهترین آن ها استفاده از لمه مو می باشد. برای این که از لمه مو استفاه نمایید، ابتدا باید موهای خود را تمیز بشویید و سپس بعد از خشک کردن، آماده به نصب لمه مو بر روی مو های خود شوید.

 

مراحل استفاده از لمه مو:

برای این که موهایی زیبا و یک دست و رنگی داشته باشید می توانید طبق مراحل زیر عمل نمایید.

        • ابتدا چند تار از مو که قرار است لمه مو به آن ها چسبانده شود را آغشته به ژل نمایید.

        • بعد از آغشته کردن به ژل، لمه ها را به اندازه موی خود کوتاه نمایید.

        • حالا باید برای نصب لمه، آن را به دور انگشت شصت و اشاره خود یک حلقه دوتایی ایجاد نمایید.

        • بعد از ایجاد حلقه، تارمویی که ژل زده شده است را از وسط حلقه رد نمایید و در بخش ریشه نگاه دارید.

        • حال باید لمه را به تارمو بپیچید و گره بزنید.

        • مجددا مو را به دور لمه دیگر حلقه و گره بزنید.• در نهایت باید دو تارلمه با یک دیگر گره بزنید تا باز نشوند.

        • برای زیبایی بهتر لمه بر روی مو، از اتوی مو نیز استفاده نمایید.

        • از مهم ترین نکته برای نصب لمه بر روی مو باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

        • از تمیز بودن موی خود اطمینان داشته باشید.

        • به هنگام شانه کردن موهای لمه زده، از براش یا شانه در قسمت ریشه مو که محل نصب لمه مو است، استفاده نکنید.

        • حتما قد مو و لمه مو باید به یک اندازه باشند.

 

منبع: mootanroo.com